Ankara'da Memur-Sen'in düzenlediği iftar yemeğine katılan Başbakan Erdoğan, yemek sonrası yaptığı konuşmada Mısır'daki askeri darbeye değindi. Erdoğan, "Biz askeri darbelerden çok çektik, Mısırlı kardeşlerimizin çekmesini istemiyoruz" dedi.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Ankara'da Memur-Sen'in düzenlediği iftar yemeğine katıldı.
İftar yemeği sonrası bir konuşma yapan Erdoğan, Mısır'da yaşananlar ve yeni anayasa çalışmalarına değindi.
Erdoğan'ın konuşmasından satır başları şöyle:
"Mısır'da ülkenin başına genelkurmay başkanının atadığı kişi cumhurbaşkanı. Onları oraya Mısır halkı mı getirdi? Hayır. Kim getirdi? darbeyi yapanlar, darbeciler.
Biz bu ülkede darbecilerden çok çektik. Mısırlı kardeşlerimizin de aynı şekilde çekmesini istemiyoruz. Derdimiz bu. Biz şunu biliyoruz ki, yeryüzünde Allah'tan başka galip yoktur.
Şu anda başta Türkiye olmak üzere birkaç istisna dışında, uluslararası toplum, Mısır'daki darbeye bırakın karşı çıkmayı, buna darbe bile diyemedi.
Kimisinde çıkar hesapları, kimisinde para pul ilişkilerini görüyorsunuz. Ama kimse ileri demokrasi mücadelesini sahiplenmiyor.
Mısır'da 'benim oyum nerede' diyen insanlara katliam yapanları dünya görmüyor. Dünya çıkarlar adına susuyor, dünya konjonktür adına susuyor.
İşte Türkiye'de ana muhalefet partisi kendi içinde birbirine giriyor. Başındaki diyor ki; 'biz de darbeye karşıyız ama...' demokraside amalar olmaz, demokraside halkın iradesi olur, halkın iradesine saygı olur."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2013.07.10 22:07