Bursada Bugün Genel Yayın Yönetmeni Aysın Komitgan ve Köşe Yazarı Hasan Boztürk'ün sunduğu 'Biz Bize' programının konuğu Orhaneli Belediye Başkanı Ali Aykurt oldu. Aykurt, "Doğa sporları noktasında rafting projesi gerçekleştirdik belediyeye ait 62 tane bot var, oradan kazancımızı turizme aktarmaktayız" dedi.
Bursada Bugün Genel Yayın Yönetmeni Aysın Komitgan ve Köşe Yazarı Hasan Boztürk'ün sunduğu 'Biz Bize' programının konuğu Orhaneli Belediye Başkanı Ali Aykurt oldu.
Komitgan'ın, "Belediye'ye geldiğiniz günden bugüne bir değerlendirme alalım" sorusuna Aykurt, "2019 yılında göreve geldiğimizde, öncesinde bir 5 yıllık İlçe Başkanlığımız vardı. Halkımızın isteklerini en güzel bilen biri olarak, heyecan ile başladığımız 5 yıllık görevin sonuna geldik. Bugüne kadar 11 gün izin kullanmışım, göreve geldiğimizde 4 milyon 160 bin dolar borç vardı şu anda 150 bin dolar borca kadar indirmişim. Beyce Meydan Kafemizi yaptık. Çöp aktarım merkezinden doğa turizmine gerçekten çok önemli işler başardık. 2 etap çalışmamız oldu, Çamlıca lambalarından Doğancı'ya kadar, ikincisi Doğancı'dan Doğancı Tüneline kadar olan kısım. Doğanın ve doğal insanların şehri' bizim mottomuz" dedi.
Ayrıca Aykurt, hem açık hem kapalı cezaevi projelerinin olduğunu dile getirdi.
"Tersine göç başlayabilir mi?" sorusunu yanıtlayan Aykurt, " Kırsala, yılda 100'den fazla proje vermişiz. Bursa'ya en yakın ilçe olarak güzel planlama yaparsak ciddi anlamda nüfus çekebiliriz" dedi.
"Orhaneli'nde insanlar şehir merkezine gelme ihtiyacı duyuyor mu? Mesela hastane için, kıyafet için" sorusuna Aykurt, "Spor salonlarını aktif halde tutmaktayız, bungalov evlerinin olduğu yerde restoran yaptık, bir nebze de olsa bunu karşılamakta ama yeterli değil. Daha rahat bir dönem yaşamış olsaydık gençlerimizin burası yerine Orhaneli'nde zaman geçirmelerini sağlardık. Doğa sporları noktasında rafting projesi gerçekleştirdik belediyeye ait 62 tane bot var, oradan kazancımızı turizme aktarmaktayız. Vosvoslar'a ve engellilere festival yapan bir ilçeyiz" dedi.
"Tarım için kapalı sulama sistemine ihtiyacımız var" diyen vatandaşa Aykurt, "Projemiz tamamlandı sadece onay beklemekte" cevabını verdi.
İLÇE HALKIMIZ UYGUN GÖRÜRSE YENİDEN ADAYIZ
Aykurt, tekrar aday olup olmayacağı sorusuna, " İlçe halkımız uygun görürse yeniden adayız, insanlar bana ulaşabilsin diye her gün muhakkak ilçede yalnız başıma gezmekteyim" yanıtını verdi.
Aykurt sözlerini, " Engelsiz kampüs yapacağız, tarım alanları, eğitim merkezleri, restoran ve iki katlı binalar olacak, kimsesiz kalan engellilere orada bakma şansımız olacak" diyerek tamamladı.
Bursa Bölge, 2023.12.26 09:48