İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin, Bingöl'de çıkan çatışmada 2 askerin ile 1 korucunun şehit olduğunu, 8 askerin de yaralandığını söyledi.
Bingöl'ün Genç İlçesi kırsal kesiminde güvenlik güçleriyle PKK'lı teröristler arasında çıkan çatışmada 2 PKK'lı ölü, 1 PKK'lı ağır yaralı ele geçirilirken, 2 asker ile 1 korucu şehit oldu, 8 asker ise yaralandı.
Genç İlçesi Yolaçtı Köyü kırsal kesiminde bugün sabah saatlerinde arama tarafa faaliyetine çıkan güvenlik güçleri, bir grup PKK'lı teröristle karşılaştı. Güvenlik güçlerinin "Teslim ol" çağrısına PKK'lı teröristlerin ateşle karşılık vermesi üzerine, çatışma çıktı. Çatışmada 2'si ölü 1'i ağır yaralı 3 terörist etkisiz hale getirildi, 2 asker ile 1 korucu şehit oldu, 8 asker de yaralandı.
Çatışma bölgesine Sikorsky helikopterlerle özel eğitimli komando timleri indirildi. Bölgeden kaçmaya çalışan PKK'lı teröristleri etkisiz hale getirmek için hava destekli geniş çaplı başlatılan operasyonlara bölgeyi bilen geçici köy korucuları da katıldı. Kaçan PKK'lıların izlerine süren güvenlik güçleri, öğle saatlerinde Yolaçtı ile Bağgöze köyleri arasındaki kırsal kesimde PKK'lı teröristlerle yeniden sıcak temas sağladı. Burada çıkan çatışmada 2 asker ile 1 korucu şehit oldu, 8 asker de yaralandı. Yaralılar, Bingöl Devlet Hastanesi'ne getirilerek tedavi altına alındı.
ÇATIŞMALAR SÜRÜYOR
Çatışma bölgesine Bingöl 49'uncu Piyade Motorlu Tugay Komutanlığı'ndan kalkan Sikorsky helikopterlerle profesyonel jandarma özel harekat timleri sevk edildi. Bölgede güvenlik güçleriyle PKK'lı teröristler arasındaki çatışmaların yer yer sürdüğü belirtildi.
İÇİŞLERİ BAKANI ŞAHİN: 3 ŞEHİDİMİZ VAR, SICAK TEMAS DEVAM EDİYOR
İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin, Bingöl'ün Genç İlçesi kırsalında PKK'lı teröristlerle çıkan çatışmayla ilgili, "İlk temasta 4 terörist etkisiz hale getirildi. Ardından birkaç saat sonra yeniden bir temas sağlandı. O esnada da maalesef 3 arkadaşımızı kaybettik. 3 şehidimiz var" dedi.
İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin, önceki gün Bolu'da trafik kazasında yaralanarak İzzet Baysal Devlet Hastanesi Köroğlu Ünitesi'nde tedavi altına alınan merkez valisi Ayhan Çevik'i ziyarete geldi. Bolu Valisi İbrahim Özçimen ile birlikte hastaneye gelen İdris Naim Şahin, yoğun bakım ünitesinde bulunan Ayhan Çevik'in çocukları ile bir süre sohbet etti. Şahin, Çevik'in sağlık durumu hakkında başhekim Dr. Hüseyin İka'dan bilgi aldıktan sonra Bolu Valiliği'ne gitti.
Polis mangasını selamlayan İdris Naim Şahin, valilik özel defterini imzaladıktan sonra gazetecilerin sorularını yanıtladı. Ayhan Çevik'in durumunun ciddiyetini koruduğunu söyleyen Şahin, "Otoyolda kazaya maruz kaldı. En kısa süre içinde Bolu Köroğlu Devlet Hastanesi'ne intikal ettirildi. O günden beri doktorların kontrolü altında ve mümkün olan operasyonlara maruz durumda. Kendisinin durumu şimdilik iyi gözüküyor. Umut verici bir durumu olduğunu tedavi eden doktorlar ifade etti. Ama ciddiyetini de koruyor. Ağır bir kaza ve beyninde cereyan eden bir takım olumsuzluklar var. Ama kontrol altına alınmış. 1-2 gün sonrasında durumunda daha açık bir iyileşmeyi bekliyoruz. Doktorların müdahaleleri ve tedavi yöntemleri hastanenin genel hizmetine göre naklini gerektiren bir durum yok. Son derece donanımlı bir hastane. Aileyi ziyaret için geldik. Pek çok yakını arkadaşı da Bolu'ya gelmişler. Bundan sonra da gelecekler. Bu vesile ile Bolu ve valiliği ziyaret ettik" dedi.
Terör örgütü PKK ile Bingöl'de çıkan çatışma sonrasında 3 şehit verildiğini açıklayan Şahin, "Bugünkü çatışma, askerimizin Bingöl'ün Genç kırsalında aldığı istihbaratı değerlendirerek arazi arama tarama çalışmasında sıcak temas sonucu gerçekleşmiş. İlk temasta 4 terörist etkisiz hale getirildi. Ardından birkaç saat sonra yeniden bir temas sağlandı, arazi arama tarama çalışmasında. O esnada da maalesef 3 arkadaşımızı kaybettik. 3 şehidimiz var, 8 yaralımız var. 3 tanesi geçici köy korucusu. Şu anda da alandaki sıcak temas devam ediyor" diye konuştu.
Bakan Şahin ziyaretlerinin ardından Bolu'dan ayrıldı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2012.04.24 14:43