Binali Yıldırım, İzmir Liman Soruşturması kapsamında teslim olan bacanağı hakkında ilk kez konuştu.
İzmir Liman Soruşturması kapsamında teslim olan bacanağı hakkında ilk kez konuşan Binali Yıldırım "Ne yapalım, yapacak bir şey yok. Yok, değerlendirme yapmıştık. Bilmiyorum, haberim yok" dedi.
AK Parti İzmir Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Binali Yıldırım'ın, İzmir Liman Soruşturması kapsamında salı gününden beri aranan Bacanağı Cemalettin Haberdar, avukatıyla birlikte İzmir Kaçakçılık ve Organize Suçlar Müdürlüğü'ne saat 11.15'de giderek teslim oldu. Haberdar'ın ifadesi alındıktan sonra adliyeye sevkedileceği bildirildi.
Ak Parti İzmir Büyükşehir Belediye Başkan adayı Binali Yıldırım, İzmir'deki operasyon kapsamında arandığı iddia edilen bacanağının teslim olduğuna dair bilgisinin olmadığını söyledi.
Yıldırım, seçim çalışmaları kapsamında ziyaretler gerçekleştirdiği Beydağ ilçesinde gazetecilerin sorularını yanıtladı.
Yıldırım, "Bacanağınız teslim olmuş, değerlendirmeniz olacak mı?" şeklindeki soru üzerine, "Ne yapalım, yapacak bir şey yok. Yok, değerlendirme yapmıştık. Bilmiyorum, haberim yok" yanıtını verdi.
'NE YAŞAM TARZINIZA NE SİYASİ DÜŞÜNCENİZE KARIŞIRIZ, BİZİM İÇİN ÖNEMLİ OLAN HİZMET'
AK Parti İzmir Büyükşehir Belediye Başkan adayı Binali Yıldırım, seçim çalışmalarını sürdürdüğü Beydağ'da esnaf gezdi.
AK Parti İzmir Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Binali Yıldırım, partisinin Beydağ İlçe Başkanlığı'nı ziyaret etti. Ziyaret öncesi kendisini karşılayan vatandaşlarla selamlaşan Yıldırım, konuşmasına 10 Ocak Dünya Gazeteciler Günü'nü kutlayarak başladı. Yıldırım, Büyükşehir Yasası ile belediye başkanının görevinin arttığını vurgulayarak, büyükşehir sayısının 30'a çıktığını, nüfusun yüzde 75'inin büyükşehirlerde yaşadığını söyledi. Yıldırım, "Biz bu yasaya gündeme getirdiğimizde CHP, 'ülkeyi böleceksiniz üniter devlet yapısına zarar veriyorsunuz' dedi. Biz bunu yaparken aklımızdan böyle bir şey geçmedi. İzmir'in kaynakları İzmir'de daha fazla kalsın biz bunu düşündük. Yasa çıktı, Anayasa Mahkemesi'ne iptal davası açtılar. O da olmadı. Ama sonra yasaya öyle sarıldılar ki yolları tamir ediyorlar ufak tefek görünür işler yapmaya çalışıyorlar. Bu telaş niye? Bunlarla kimsenin gözünü boyayamazsınız. Milli mücadele gibi yasanın çıkmasına karşı çıkacaksınız sonra da seçime yönelik çalışmaya gireceksiniz. İzmirli bunu yutmaz Beydağlı hiç yutmaz" diye konuştu.
"NEDEN İZMİR'İ YOKLUĞA MAHKUM ETTİKLERİNİ ANLATACAĞIZ"
Yıldırım, CHP'yi seçim telaşının sardığını, AK Parti'nin muhalefeti ile üzerlerindeki ölü toprağını attıklarını belirterek, "Biz geldik, İzmir'e kentin sorunlarını gündeme getirince bunların üzerindeki ölü toprağı kalktı, çalışmaya başladılar. Bütçe gerçekleşmeleri yüzde 50'lerden yüzde 65'lere çıkmış ama hala ellerinde yatırıma ayırdıkları parayı kullanamamışlar. Sonra da 'Bizim paralar Ankara'ya gidiyor Ankara bize az veriyor' diyorlar. Verileni yap da yetmezse iste. Seçim öncesi bu telaş onlara yeter, onlar uğraşsın dursun. Neden İzmir'in yokluğa mahkum edildiğini anlatacağız. Bu İzmir'in kaderi değil birçok il modern belediyecilik anlayışı ile İzmir'in fersah fersah üstüne çıktı. Cumhuriyet'in kuruluş ilanının yapıldığı İzmir'e bu yakışmıyor. İzmir'in silkelenmesi gerekiyor. Bunu birlikte başaracağız" dedi.
"KÖTÜ ALIŞKANLIĞIMIZ YOKTUR"
Yıldırım, yaşam tarzına müdahale etmeyeceklerini belirterek, "Tercihleriniz ne olursa olsun sonuna kadar saygımız var. Ne yaşam tarzınıza ne siyasi düşüncenize karışırız. Bizim için önemli olan hizmet. Anladığımız iş de bu. Öbür işlere burnumuzu sokmayız. Öyle bir kötü alışkanlığımız yok" diye konuştu.
Binali Yıldırım, Beydağ'ın en önemli sorununun işsizlik olduğunu, gençlerin iş bulmak için ilçeyi terk ettiğini de söyledi. Yıldırım, ilçeye bir ay içinde sağlık ocağı açma sözü verdi. Yıldırım, konuşmasını tamamladıktan sonra basın mensuplarına kestane şekeri ikram etti. Yıldırım, Beydağ Belediye Başkan Aday Adayı Fevzi Kaya'nın da adaylığını elini havaya kaldırarak ilan etti.
"İZMİR'İ YILDIRIM HIZIYLA ŞAHA KALDIRACAĞIZ"
AK Parti İzmir Büyükşehir Belediye Başkan adayı Binali Yıldırım, partisinin Kiraz İlçe Başkanlığı önünde 2011 genel seçimleri öncesinde ziyaret ettiği Kiraz'da sütle ilgili ciddi sorun olduğunu hatırlatarak, "Şimdi böyle bir derdiniz var mı" diye sordu ve "Yok" yanıtını aldı.
Yıldırım, rakiplerinin kendisiyle hizmetle yarışamadığını, İzmir'in yaşam tarzına müdahale endişelerini gündeme getirdiğini öne sürerek, şöyle konuştu:
"İzmir'in kaybolan yıllarını telafi edeceğiz ve yıldırım hızıyla İzmir'i şaha kaldıracağız. 10 yılda ne yaptın bundan sonra ne yapacaksın? Bize de sorun onlara da sorun. 11 yılımıza bakın. Hizmetlerle geçen yılları göreceksiniz. Bölünmüş yollarla donattık, 17 bin kilometre bölünmüş yol yaptık. Havayolunu halkın yolu haline getirdik, 25 havalimanı açıkken bugün 52 havalimanı açık. Hizmet bizim işimizi hizmette bizimle yarışamazlar. O nedenle hizmet tarafına hiç yanaşmıyorlar. Varsa yoksa İzmir yaşam tarzına müdahale ettirmez. Kim müdahale ediyor? İzmirli istediği gibi yaşasın istediği gibi düşünsün istediği gibi hareket etsin. Biz İzmir'in düşüncesine yaşam tarzına bakmayız. Biz hizmet etmeye bakarız. Bu millete efendilik sökmez. Bu milletin efendisi bu millete hizmet edendir. Hizmet edemeyenler iftira atarlar. Güneş balçıkla sıvanmaz. Bizim geçmişimiz de bellidir, geleceğimiz de bellidir."
"İÇME SUYU ŞEBEKESİNİ YENİLEMEK YÜREK İSTER"
Binali Yıldırım, Kiraz'a demiryolu, gölet, karayolu sözü vererek, Kiraz'da örgütlü 11 süt kooperatifinin birleşmesini istedi. Yıldırım, şöyle konuştu:
"İzmir- Tire Ödemiş demiryolunu tamamen yeniledik. Şimdi bunu Kiraz'a da uzatacağız. Projesini yaptık, yatırıma alındıktan sonra yapımını gerçekleştireceğiz. Kiraz- Ödemiş- Bayındır yolunu bölünmüş yol haline getireceğiz. İki taraftan çalışarak en geç iki yılda çift gidiş geliş otoyol gibi yapacağız. İstiyoruz ki, Kiraz şenlensin gençlerimiz burada kalsın. Başka şehirlere gitmesin. Bu sadece İzmir Belediye Başkanlığı seçimi değil İzmir'in ekonomi, turizm, ticaret, tarım ve sanayi olarak ayağa kalkma projesidir. Dört gölet yapacağız ikisine başladık ikisine de yakında başlayacağız. Kiraz- Alaşehir yolunu yapımı için çalışmaya başladık ama zaman alacak. Şu anda etüt çalışmalarını yaptırıyorum. Kiraz'da arıtma tesisi çalışmıyormuş. O halde 30 Mart daha da önemli hale geliyor. İçme suyu şebekesinin hali nasıl? Buyur bakalım su medeniyet diyoruz. İçme suyu şebekesini yenilemek yürek ister. İnsana başınızın üstüne koymazsanız hizmet de olmaz. Hizmet bizim işimiz. Bunlar lütuf değil bunlar mutlaka yapılması gerekir. Asıl ekonomiyi canlandıracağız. İş, aş tesisleri kuracağız Kiraz'a. Kiraz'ın OSB'si var ama var mı yok mu belli değil. Baktılar yaprak kımıldamıyor. Sütte örgütlü 11 kooperatif güçlerini birleştirmeli ve Kiraz'a daha fazla katma değer sağlayacak şekilde değerlendirmeli. 365 gün 7/24 birlikteyiz. Her türlü sorununuzu çözeceğiz."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2014.01.10 17:50