Bilişim Sektörü İşadamları Derneği'nin olağan genel kurulunda bir konuşma yapan Osman Akın; Bilişim Sektörünün stratejik sektörler arasında değerlendirilmesi gerektiğini ifade etti.
Bilgisayar sektörünün ilk sivil toplum örgütlerinden biri olma özelliği ile bilişim dünyasına öncülük eden Bilişim Sektörü İş adamları Derneği (BİSİAD), Olağan Genel Kurulu'nu Ulutek Konferans Salonu'nda gerçekleştirdi.
Etkinliğe Ak Parti Bursa Milletvekili Mustafa Öztürk, TÜBİFED Başkanı Rüştü Arseven, Kalder Yönetim Kurulu Başkanı Emin Direkçi, BSMMO Başkanı Mesut Topçu, BALKANSİAD Başkanı Naci Şahin gibi birçok önemli isim katıldı.
BİSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Osman Akın genel kurul açılış konuşmasında bilişim sektöründe dünya ve Türkiye'ye ait verileri paylaştı.
Osman Akın konuşmasında, Türkiye'nin en değerli 3 markasından 2'sinin bilişim şirketi olduğunu ifade ederek; "Bilişim sektörü büyük bir hızla gelişiyor olsa da özellikle yazılım ve servisler alanında henüz çok geride. Avrupa'da kişi başı bilişim harcaması Türkiye'nin 10 katı seviyesinde. Ancak yine de kötümser değiliz. E-devlet, Fatih gibi büyük projeler Türk bilişim sektörü için büyük fırsatlar yaratacak. Yine KOSGEB ve TÜBİTAK projeleri ile de birçok başarı hikâyesi yazılacaktır diye düşünüyoruz. Türk bilişim sektörünün 2023 yılı büyüklük hedefi 160 milyar dolar. Bunun için yazılım sektörünün stratejik sektör ilan edilmesi, yazılım üreticilerinin haklarının korunması, yerli üretime sahip çıkılmalı, yazılım ürünlerindeki vergi yükünün kaldırılması gibi bir takım acil adımlar atılması gerekiyor" dedi.
Osman Akın: "Bursa'da Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Açılmalıdır"
Akın konuşmasında Bursa'nın turizm, sanayi, termal gibi birçok alanda kendini konumlandırmaya çalıştığını ifade ederek; "Bursa ne kenti olursa olsun, bilişimi de kent öncelikleri arasına almalıdır. Turizmde de, saniyede de, termalde de bilişim olmazsa olmaz bir alandır. Bu nedenle kent yöneticilerimiz ile birlikte Bursa'nın bilişim altyapısının geliştirilmesi için çalışacağız. Hatta kısa süre içerisinde Bursa'nın data center kenti olarak konumlandırılmasını da planlıyoruz. Bunun için en büyük ihtiyaçlarımızdan bir tanesi Bursa'da Bilgisayar Mühendisliği bölümünün açılmasıdır" dedi.
TÜBİFED Başkanı Rüştü Arseven : "KOBİ'lerin Kısa Sürede Kapanmasının Nedeni Bilişim Alanında Yatırım Yapmaması"
TÜBİFED Başkanı Arseven ise; Türkiye'de yeni kurulan şirketlerin yüzde 99'nun KOBİ ölçeğinde olduğunu ifade ederek; "Maalesef KOBİ'lerimizin büyük çoğunluğu uzun ömürlü şirketler haline dönüşemiyor. Çünkü sistemleşme ve altyapıya yatırım yapmıyorlar. Bilişim altyapısını kurmayan KOBİ'ler gerek raporlamada gerekse iş takibinde ciddi sıkıntılar yaşıyorlar" dedi.
Ak Parti Bursa Milletvekili Mustafa Öztürk: "Bilgisayar ve İletişim Sektörü Türkiye İçin Stratejik Sektör"
Etkinlikte bir konuşma yapan Ak Parti Bursa Milletvekili Mustafa Öztürk, Ak Parti Hükümeti'nin bilişim ve iletişim alanında çok büyük yatırımlar yaptığını ifade ederek; "Hükümet olarak AR-GE çalışmalarına çok önem veriyoruz. Bilişim ve iletişim gibi stratejik sektörlere çok önem verdik ve bu alanda çok yoğunlaşıyoruz. Özellikle dış ticaret açığını kapatmak ve dışa bağımlılığı azaltmak için bilişim ve iletişim sektörüne yönelik yatırımlara devam ediyoruz. Artık kendi arabamızı, kendi helikopterimizi üretebilmeliyiz. Katma değerli ürünlere önem vermeliyiz. Küçük bir mikroçipin değeri bugün bir kamyon dolusu katma değersiz ürüne eşit. Hükümet olarak bilişim sektörüne her türlü desteğe hazırız" diyerek açıklamasını tamamladı.
Osman Akın, BİSİAD Yönetim Kurulu Başkanlığı Görevini Bir Kez Daha Üstlendi
Konuşmalar sonrasında BİSİAD Genel Kurulu başladı. Osman Akın'ın bir kez daha BİSİAD Yönetim Kurulu Başkanı seçilmesi ile sonuçlanan genel kurulda BİSİAD Yönetim ve Denetim Kurulu ise şu şekilde oluştu.
Yönetim Kurulu Üyeleri
Osman Akın
Mustafa Bakır
Kemal Güler
İbrahim Uzun
Nesrin Erdem
Bilal Kasap
Alper Soyaslan
Dağhan Uzgur
Ertan Yılmaz
Denetim Kurulu Üyeleri
Şadi Özdemir
Özgür Morkan
Tülay Altaz
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Ekonomi, 2012.04.28 16:45