Bursa'da ekmek ve süt ürünlerinde atağa geçen BESAŞ, 2013 yılı yatırımlarıyla şaha kalkıyor. Ekmek üzerine fark yaratan BESAŞ, süt ürünleri konusunda da iddialı. Muhteşem tesislere yenilerini ekleyecek olan BESAŞ, ürünlerindeki farkı lezzetinde gizli.
Barbaros KOÇANALI-Mesut DEMİR-Cemile ATILGAN/BURSADABUGUN.COM
Bursa'da ekmek ve süt ürünlerinde atağa geçen BESAŞ, 2013 yılı yatırımlarıyla şaha kalkıyor. Ekmek üzerine fark yaratan BESAŞ, süt ürünleri konusunda da iddialı. Muhteşem tesislere yenilerini ekleyecek olan BESAŞ, ürünlerindeki farkı lezzetinde gizli.
İNSAN FAKTÖRÜ MİNİMUMDA
BESAŞ Genel Müdürü Mustafa Bektaş, Bursada Bugün'e yaptığı açıklamada, BESAŞ'ın 1979 yılında kurulduğunu belirterek, "BESAŞ yaklaşık 35 yıldan buyana Bursalılara hizmet ediyor. Bu tesis, tek çatı altında Türkiye'de ikinci en büyük tesisi. Günlük yaklaşık 320 bin adet kapasiteye sahip. Şuanda bu kapasitenin yüzde 80'ini kullanıyoruz. Yani satışlarımız maksimum noktada. İnsan faktörünün minimuma indiği, neredeyse tam otomatik sistemlerle son derece temiz koşullarda üretimin yapıldığı bir tesis. Bursalılar bu tesis ile ne kadar gurur duysa azdır" dedi.
SÜT ÜRÜNLERİ DE BESAŞ'TAN
2013 yılında BESAŞ için yatırım ve atağa kalkış yılı olacağını ifade eden Mustafa Bektaş, "Çünkü, kuruluşundan bu güne kadar en büyük değişimi 2013 yılında gerçekleştiriyor. Süt ürünleri de artık BESAŞ'ın üretim portföyü içinde olacak. Yaklaşık 1 ay sonra Keles'te kurulacak üretim tesisinde üretilecek süt ve süt ürünleri de Bursalıların sofrasında olacak" diye konuştu.
ÜNİVERSİTE-BESAŞ İŞBİRLİĞİ
Uludağ Üniversitesi ile BESAŞ arasında bir proje çalışması olduğunu hatırlatan Bektaş, "Uludağ Üniversitesi ile BESAŞ arasında 1 yıl önce Ar-Ge projesinin protokolü imzalandı. 16 Nisan'da yapılacak ihaleden sonra 3 aylık süre sonunda, küçük gramajlı ekmek çeşitlerinin yanı sıra öğrencilerin staj yapabileceği, kendilerini geliştirebileceği, yeni ürünlerin tasarımını yapabileceği bir ünite doğmuş olacak. Bu projenin Türkiye'de ilk olduğunu düşünüyorum. Biz üniversitenin de bu işin içinde olmasını istiyoruz. Çünkü, her gün unlu mamullerle ilgili zararlı olduğuna dair söylentiler oluyor. Bunu en iyi şekilde hocalarımız, bilim adamlarımız bilir. Bu konuda araştırma yapabilecekleri bir tesise kavuşacaklar" şeklinde konuştu.
GÜNDE 300 BİNDEN FAZLA ÜRETİM
BESAŞ olarak kalitelerine güvendiklerinin altını çizen Bektaş, "Vatandaşın tercihi de kalitesinden dolayı. Kaliteyi ucuza verebiliyorsak bu Bursa halkına 2 hizmet birden veriyoruz demektir. Günde 3 vardia çalışan tesislerimiz ekmek yetiştiremiyor. Günde 300 binin üzerinde ekmek üretirken bazı vatandaşlarımız kendi mahallelerinde BESAŞ ekmeği kalmadığından şikayet ediyor. Biz her yere ulaşmak isteriz ama Bursa'da bu işi yapan fırıncı esnafımız da var. Onlar da bu işi en iyi şekilde yapmaya çalışıyor ve bu işten ekmek yiyecek. Biz Bursa'da ekmek üzerinde tatlı bir rekabet ve belli bir fiyat dengesi üzerinde kaliteyi tutturmak, bu sektöre örnek olmak amacıyla bu işi yapıyoruz. Örnek olduğumuza da inanıyorum" dedi.
BESAŞ'IN SIRRI KALİTESİNDE GİZLİ
BESAŞ ekmeğinin lezzetindeki sırrı da açıklayan Bektaş, "BESAŞ ekmeğinin gramajı 400 gram, fiyatı 75 kuruş. Ancak piyasada 250 gram ekmek 75 kuruş. Bu anlamda neredeyse yarı fiyatına üretim yapıyoruz. Piyasada üretilen ekmekte hava boşlukları olur. Ekmekte en önemli sır, hacim aldırmayla ilgili katkı maddelerinin kullanılması. Biz insan sağlığına etki edecek tüm katkı maddelerinden kaçınıyoruz. Bunun için BESAŞ ekmeğinde hiçbir katkı maddesi yok" diye konuştu.
EKMEKTE ESKİ USULE GERİ DÖNÜYORUZ
Başbakan Erdoğan'ın tam buğday ekmeği ile ilgili açıklamalarını da hatırlatan Mustafa Bektaş, "Sayın Başbakanımızın tam buğday ekmeği dediğimiz, beyaz ekmek, esmer ekmeklerle ilgili uyarısından sonra müthiş bir şekilde buna yönelme olduğunu gördük. Biz çocukluğumuzda yediğimiz farklı tattaki köy ekmeğini bulsak herhalde kapış kapış alırız. Bunu çok uzak olmadığını düşünmek lazım. Eğer buğdayı bulabiliyorsanız, eskiden olduğu gibi öğütüp, üretimi klasik şekilde eski usullere uygun yaparsanız o tadı yakalarsınız diye düşünüyoruz. Zaten bizim de beğenilmemizin sebebi de o. Başbakanımızın açıklamalarından önce biz belli bir noktaya gelmiştik. Örneğin tuz oranı yüzde 1,5'e çekildi. Biz zaten 1,25 oranında kullanıyorduk. Kepek oranı en az yüzde 65 olsun diye ibare vardı. Biz zaten bunun uygulamasını yapıyorduk. Tam buğday dediğimiz ekmek ile ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Bunun halkımızın sağlığı açısından önemli olduğunu düşünüyoruz. Bursa'nın sağlığına önem verelim, bizim tek derdimiz halkımızın sağlığı" şeklinde konuştu.
6 MİLYONLUK YATIRIM
BESAŞ Genel Müdür Yardımcısı Can Aydoğan ise, Keles'te kurulacak süt tesisi ile birlikte günde 30 ton süt üretimi gerçekleşeceğini belirterek, "Tamamen Bursa halkına sağlıklı ürünleri ulaştırmak, hem de bölgenin sosyal ve ekonomik yapısının değiştirilmesi açısından önemli. 6 milyon liralık bu yatırım sonrasında kaldırımda yapılan satışlar, satış mağazasına dönüşerek bayilikler oluşturulacak" dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2013.04.16 08:39