Adalet Bakanı Bozdağ, Gezi Parkı davası kararlarına yönelik tartışmalar hakkında açıklama yaptı. Bozdağ, "Türkiye hukuk devletidir, kimse yargının üzerinde değildir" dedi.
Adalet Bakanı Bekir Bozdağ, Gezi Parkı davası kararları hakkında açıklamalarda bulundu.
Bozdağ'ın açıklamaları:
Hakimler görevlerinde bağımsızdırlar. Kararlarını vicdani kanaat ile verirler. Hiçbir makam ve mercii hakimlere emir talimat veremez. Hakimler tavsiye ve telkin kabul etmezler. Anayasa, kanun ve hukuka bağlı vicdani kanaat ile karar açıklarlar.
Dün karar sonrası çok saygısızca tepkilere de şahit olduk. Bir yandan Cumhurbaşkanımızı öte yandan hakimleri tehdit eden, hakaret eden ifadelere tanık olduk. Buradan sayın Cumhurbaşkanımıza, yargıya, hakimlere dil uzatanları, ant içenleri, tehdit edenleri kınıyorum. Türkiye hukuk devletidir, kimse yargının üstünde değildir.
Türkiye egemen ve bağımsız bir devlettir, kimsenin Türkiye'nin iç işlerine karışma hakkı yoktur. Türk yargısı bağımsızdır. Ne ABD'nin ne de başka bir ülkenin Türkiye'nin yargılamasına söz söyleme hakkı yoktur. ABD kendi hukuk sistemine, Almanya kendi hukuk sistemine baksın.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Siyaset, 2022.04.26 16:09