Bursa'nın Orhangazi ilçesine bağlı Keramet Mahallesinde yer alan Ilıca Tesisleri hakkında son günlerde ilçe kamuoyunda gündem olan 'satılıyor' iddialarına Orhangazi Belediye Başkanı Bekir Aydın yaptığı bir basın açıklaması ile cevap verdi. Açıklamasında Ilıca Tesislerinin herhangi bir satılma durumu ile karşı karşıya olmadığını söyleyen Aydın ''Ilıca'nın satılması istense dahi mümkün değil, orada Orhangazi'mize ve Keramet Mahallemize yakışır bir tesis yapmak için proje çalışması yapılmaktadır'' dedi.
FATİH MISIR / BURSADA BUGÜN
Ilıca'nın satılacağı iddiasına yönelik olarak Başkan Aydın, "Son günlerde ilçemizde yalan ve iftirayı meslek edinmiş kişiler tarafından gerçekle alakası olmayan Keramet Ilıca'nın satıldığı yönünde haberler yapılarak Kerametli hemşerilerimizi ne yazık ki belediyemize karşı kışkırtmaya çalışmaktadırlar" dedi.
Ocak ayı Belediye Meclis toplantısında CHP'li Meclis Üyesi Hüdayi Demir Beyin "Keramet Ilıca'nın satıldığı yönünde söylentiler var bu konuda bilgilendirme yapar mısınız?" demesi üzerine Başkan Aydın tarafından, Ilıca'da herhangi bir satışın söz konusu olmadığı, Ilıca'da sadece havuzun bulunduğu alan olan 968 m2'lik alanın belediyeye ait olduğu, diğer parsellerin ise hazineye ve Vakıflar Genel Müdürlüğü'ne ait olduğu, istense dahi belediyece böyle bir satışın yapılmasının mümkün olmadığı, Orhangazi'ye ve Keramet'e yakışır bir tesis yapmak için proje çalışması yapıldığı ifade edildi.
Başkan Aydın'ın açıklamasının devamında şunlar yer aldı:
Ilıcamız, ziyaret edenlerin hayran kaldığı dünyada eşine az rastlanır bir doğa harikası olmasına rağmen bilindiği gibi muhtarlık zamanında kaçak olarak yapılan yapılar hiçbir ihtiyacı karşılamadığı gibi bu doğa harikası içinde adeta gecekondu izlenimi yaratmaktadır. Mevcut yapılar belediyemizce tamir edilerek halkın kullanımına sunulmaya çalışılsa da yapıların projesiz fen ve sağlık kurallarına uygun yapılmaması nedeni ile istenen iyileştirme ne yazık ki yapılamamıştır. Ayrıca bilindiği gibi 29 Ağustos 2011 yılı, muhtarlık zamanında henüz 17 yaşında olan Süleyman Zeytun ve 11 Ekim 2019 yılında yine 17 yaşında olan Beyza Nur Gökbağ kardeşlerimiz ılıcada ne yazık ki boğularak hayatlarını kaybetmiştir. Süleyman Zeytun kardeşimizin devam eden dava süreci geçtiğimiz yıl sonuçlanmış ve belediyemiz tarafından 2 milyon TL tazminat ödemesine karar verilmiştir. Bu gencimiz keşke yaşasaydı da daha fazla tazminat ödeseydik, ne yazık ki bu mümkün değil. Kardeşlerimize Allah'tan rahmet ailelerine tekrardan baş sağlığı diliyorum. Bu olaylar da göstermiştir ki ılıcada ciddi bir güvenlik sorunu bulunmaktadır. Konu açılmışken ılıcada yapılacak tesisin iki bölümlerine rahmetli kardeşlerimizin isimlerini vereceğimizi hemşerilerimizle paylaşmak isterim. Cennetten bir parça olan ılıcamızdan halkımızın daha sağlıklı ve güvenli bir şekilde faydalanması, keyfini sürmesi için belediyemizce projelendirme çalışmalarına başlanmış bu kapsamda bir firma ile ciro paylaşımı yöntemiyle ortaklık yapısı tesis edilmiştir. Şu anda proje çalışması sürmektedir. Bu çalışmalar sonlandığında halkımız ile de paylaşılacaktır. Ciro paylaşımı yöntemiyle tesis edilen ortaklık yapısı sayesinde köyümüzde turizm hareketliliği sağlanacak ve kadın girişimcilerimize, genç girişimcilerimize iş imkânı sağlanacak ve onlara orada yöresel ürünleri satma stantları oluşturulacaktır. En önemlisi de ömürlerinin baharında talihsiz şekilde hayatlarını kaybeden iki evladımızın ismi bu bölgede sonsuza dek yaşatılacaktır.
Ilıcamızın bulunduğu alan 1.Derece Doğal Sit 2. Derece Arkeolojik sit alanındadır. Bu alanda çivi çakmak için dahi Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulundan izin almak gerekmektedir. Ilıcanın doğal yapısına zarar verilmeden halkımıza yakışır bir tesis kazandırmak için yaptığımız çalışmalarla ilgili "Ilıca satılıyor" yalan ve iftirası ile Keramet halkımız tahrik edilerek geçtiğimiz pazar günü yürüyüş organize edildiğini ve ne yazık ki bir sayın milletvekilinin, bazı siyasi parti temsilcilerinin, bazı belediye meclis üyelerinin ve belediye başkan adaylarının da gerçeği bildikleri halde "Acaba buradan siyasi bir rant elde edebilir miyiz?" düşüncesi ile bu yürüyüşe destek verdiklerini gördük. Ortaya çıkan sonuç şudur, sayın vekil Keramet mahallemizde yanlış keramette bulunmuş.
Ülkemizde yapılan her yatırıma bir kulp takan, getirilen her hizmete, gerçekleştirilen her projeye karşı çıkan, ortaya kayda değer bir program, hazırlık ve niyet dahi koyamayan bu sığ muhalefetin gerçeklere kulaklarının sağır, gözlerinin kör olduğunu bildiğimiz için bizi anlamasını beklemiyor ve bu konuda onlara hiçbir şey söylemiyoruz. Onlara halkımızın en iyi yanıtı sandıkta vereceğini biliyoruz.
Kamuoyuna ılıcanın satışı gibi bir durumun söz konusu olmadığını defaten ifade ederek vatandaşlarımızın yalan ve iftira ile kendilerine rant sağlamaya çalışan bu kişilere itibar etmemelerini rica ediyoruz.
Bursa Bölge, 2024.01.31 15:29