Mamak'ta Ege Mahallesi'nde yol genişletme çalışması nedeniyle gecekonduların yıkımı sırasında, emniyet güçleri ile vatandaşlar arasında gerginlik çıktı.
Mahallelilerden oluşan bir grup vatandaş, 13 gecekonduyu yıkmak için gelen belediye ekibini yol üstüne kurdukları beton barikatlarla engelledi.
Güvenlik önlemi alan Emniyet yetkilileri, gecekondu sahiplerine mahkemenin aldığı yıkım kararına göre evlerini tahliye etmelerini istedi.
Mamak Belediyesi'nin kendilerine ev sözünü tutmayıp tahliye için herhangi bir tebligat yapılmadığını öne süren gecekondu sahipleri, evlerini boşaltmayacaklarını bildirdi. Bunun üzerine emniyet güçleri panzerlerle barikatı yıkarak, belediye ekiplerinin geçmesini sağladı.
Ancak bu sefer yolun ortasında oturma eylemi başlatan eylemcilere, Çevik kuvvet ekipleri tazyikli su ve biber gazıyla müdahale etti.
Emniyetin müdahalesi sonucunda eylemciler, ara sokaklara dağıldı.
Daha sonra Mamak Belediyesi'ne bağlı yıkım ekipleri, yıkım işlemini gerçekleştirdi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2012.07.27 17:17