İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, Bursada Bugün'de Pınar Yeniyiğit'in sunduğu Fi Kelam programının konuğu oldu. Başkan Alper Taban İnegöl'deki çalışmalarından bahsetti. Belediyenin bütçesi hakkında açıklamalarda bulunan Taban; "Bütçemizin yüzde 57'sini yatırıma dönüştürdük. 2022 yılı itibarı ile de bu rakamı yüzde 66,4'e ulaştırdık" dedi.
İREM ERBAŞ / BURSADA BUGÜN
Bursada Bugün'de Pınar Yeniyiğit'in sunduğu Fi Kelam programının bu haftaki konuğu, İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban oldu.
"Bizim için verimli bir yıl olduğunu ifade edebiliriz"
Yeniyiğit'in '2022 inegöl için nasıl bir yıl oldu' sorusu üzerine Taban; "2022 yılı dolu dolu geçti diyebilirim. 2019 yılında başlayan altyapı çalışmaları hızla devam ediyor. Birinci etabın sonuna geldik, şimdi ikinci etap çalışmaları başlayacak. Aynı zamanda üstyapı, tarihe dokunuşlar, kültürel, sanatsal faaliyetler, yeni yaşam alanlarının oluşturulması gibi imar alanlarındaki dokunuşlar, kentsel dönüşümde devam eden çalışmalarımız var. Sonuca erdirdiklerimiz var, devam eden ve devam edecek işlerimiz var. Bizim için verimli bir yıl olduğunu ifade edebiliriz" dedi.
"2022 yılında bütçemizin yüzde 66,4'ünü yatırım için kullandık"
Başkan Taban, 2021 yılını yüzde 57 yatırım ile kapattıklarını belirterek; "Bütçemizin yüzde 57'sini yatırıma dönüştürdük. 2022 yılı itibarı ile de bu rakamı yüzde 66,4'e ulaştırdık" dedi.
İnegöl'de aşılanan temizlik bilinci ve temizliğe yönelik kampanyalar hakkında ifadelerde bulunan Taban; "Çevreyi temiz tutarak, kirletmeyerek katkı sunulabilirse aslında bu vatandaşın kendine yaptığı bir iyilik. Bunlar için vergiler ödüyoruz mesela. Bu vergiler aslında düşecek. Çünkü biz bu maliyetleri toplam yaptığımız harcama kalemlerini toplayıp vergi olarak vatandaşa yansıtıyoruz. Dolayısıyla maliyetler azaldığında vergide azalacak. Belediye olarak aslında hatamız şu biz hep temizlemek üzerine düşündük; personelimiz yetmiyor, aracımız yetmiyor, daha fazla çöp konteynerı koyalım gibi. Bu algıyı da aslında tersine çevirdik. Daha az insanla, kirlenmeyen bir şehir olduğunda zaten bu kadar mücadele etmeye gerek kalmaz."
"Pek çok insanımızın ziyaret etmek isteyeceği bir alan olacak"
İnegöl Millet Bahçesi projesinden bahseden Başkan Taban; "451 dönüm büyüklüğünde bir projemiz var. Yaklaşık 9 km'lik yol ağları, bisiklet,araç ve yürüyüş yolları var, park alanları var, heyecan park dediğimiz bir alan var, restoran-lokanta tarzı, cafe gibi alanlar olacak içerisinde, kademeli havuz sistemi, gözlem kulesi, seyir terası alanları bulunmakta, mini bir amfi ve çocuk oyun alanlarının yer aldığı güzel bir alan olacak. Tamamlandığında pek çok insanımızın ziyaret etmek isteyeceği bir alan olacak" ifadelerinde bulundu.
"İnsanların daha mutlu, huzurlu, gerçekten memnun olmasını arzu ediyoruz"
İnegöl'de gerçekleştirmekte oldukları projelerden bahseden Başkan Taban; "Kent Meydanı ve Yaşam Alanı projemizin içerisine İnegöl belediyesi hizmet birimleri, meclis salonu, etkinlik salonları, Gastro İnegöl mutfağımız da bu alanın içerisinde, cafe bölümü, bilim İnegöl merkezimiz olacak. Merkez park projemiz ise, bizim eski hükümet binamızın yer aldığı alandı. Burası yaklaşık 11-12 dönümlük alanı kapsıyor. Bu aslında az önce bahsettiğim kent meydanı projesi ile karşı karşıya. Biz buraya bina yapmıyoruz bu arada. Bu proje ile de çok güzel bir yaşam alanı yapmış oluyoruz. Şehir de yaşayan insanların daha mutlu, huzurlu, gerçekten memnun olmasını arzu ediyoruz. Kanal İnegöl projemizde ise şu anda çalışmalarımız devam ediyor ancak vatandaşımız burayı kullanmaya da başladı. Dere ıslahının bir yakası tamamen tamamlandı diğer yakada çalışmalar sürüyor" açıklamalarında bulundu.
"7/24 şehri izliyor, kontrol ediyor olacağız"
İnegöl'deki teknolojik çalışmalara değinen Taban; "Dijitalle şehirleri buluşturarak, veriyi çekerek, işleyerek beraberinde karar alma süreçlerimizi aslında dijitalleşme ile kolaylaştıracağız. E-devlet, e-belediyecilik hizmetleri, fiber kabloların döşenmesi aslında bu amaca yönelik yapılan çalışmalar. Bunu tamamladığımızda ne olacak; yeni binamızda kontrol ve izleme merkezini oluşturacağız. Bu alandan 7/24 şehri izliyor, kontrol ediyor olacağız. Vatandaşımız şunu bilecek bu şehir denetleniyor, takip ediliyor. Herkesin huzurlu yaşadığı bir şehir olmasını arzu ediyoruz" dedi.
Bursa Bölge, 2023.01.26 17:55