Bursa Kent Konseyi, Bursa Büyükşehir Belediyesi ile birlikte Plastiksiz Temmuz Hareketi ile plastik kullanımını azaltmayı hedefleyen bir kampanya başlattı. Plastiksiz Temmuz Hareketi kampanyası hakkında Bursada Bugün'e konuşan Bursa Kent Konseyi Başkanı Ertuğrul Aksoy, "Büyükşehir Belediyesi'yle birlikte hareket ediyoruz. Bu şekilde ilimizde tek kullanımlık plastik bardak, pipet, kaşık, bıçak, çatal gibi anlık tüketilecekleri azaltmak adına bir farkındalık yaratmak istedik" dedi.
MERVE DENİZ EKİCİ / BURSADA BUGÜN
Çevreye ve doğaya ciddi zararlar veren plastiklerin azaltılması konusunda Bursa Kent Konseyi ve Bursa Büyükşehir Belediyesi bir adım attı. Plastiksiz Temmuz Hareketi kampanyası kapsamında plastik kullanımını azaltmaya yönelik bir takvim yayınlandı. Bursa Kent Konseyi Başkanı Ertuğrul Aksoy, Plastiksiz Temmuz Hareketi kampanyası hakkında Bursada Bugün'e açıklamalarda bulundu.
"BU KAMPANYA PLASTİĞE KARŞI BİR BAŞKALDIRI"
Bursa Kent Konseyi Başkanı Ertuğrul Aksoy, "2 yılda 259 ülkede uygulanan bir hareket, plastiğe karşı bir başkaldırı aslında. Kent Konseyi Başkanlığı olarak Temmuz ayı içerisinde tüm dünyada devam eden bu kampanyayı kendimiz de desteklemek ve farkındalık yaratmak için başlatalım dedik. Büyükşehir Belediyesi'yle birlikte hareket ediyoruz. Bu şekilde ilimizde tek kullanımlık plastik bardak, pipet, kaşık, bıçak, çatal gibi anlık tüketilecekleri azaltmak adına bir farkındalık yaratmak istedik" açıklamalarıyla Plastiksiz Temmuz Hareketi kampanyasını yaygınlaştırmayı hedeflediklerini belirtti.
"ÇEVRE BİLİNCİNİ OLUŞTURMAYI HEDEFLİYORUZ"
Plastik kullanımının her yıl artış gösterdiğini söyleyen Bursa Kent Konseyi Başkanı Ertuğrul Aksoy, "1950'li yıllarda 2 milyon ton yıllık plastik çöpe giderken, yüzde 200 artışla günümüzde 400 milyon tona ulaşmış. Geleceğimiz, çocuklarımız, doğadaki canlı yaşam için çok ciddi bir tehlike. Deniz canlılarında bile plastikler görebiliyoruz. Ciddi bir şekilde önlem alınması gerekir. Biz de Bursalı hemşerilerimizin farkındalığını artırmak için bu kampanyayı başlattık ve destekliyoruz. Biz çalıştığımız alanlarda özellikle anlık kullanılan plastikleri cam bardak, termos, damacana kullanarak plastik kullanımını azaltmayı ve farkındalık yaratmayı istiyoruz. Saniyede 200 bin poşetin çöpe karıştığı söyleniyor. Bu sayıyı düşünürsek geleceğimiz, çocuklarımız için plastikten mümkün oldukça uzak durmamız gerekiyor. Çevre bilincini oluşturmayı hedefliyoruz" dedi.
"BURFAŞ PLASTİK KULLANIMINI AZALTMAYI HEDEFLEYEN ÇALIŞMALAR PLANLIYOR"
BURFAŞ kafe ve restoranlarında da plastik kullanımının azaltılmasına yönelik çalışmalar olacağını açıklayan Bursa Kent Konseyi Başkanı Aksoy "BURFAŞ restoranlarında plastik kullanımının azalmasına yönelik çalışmalar planlanıyor. BURFAŞ kafeleri de Plastiksiz Temmuz'a destek anlamında bundan sonra bir takım kampanyalar yürütecek. Yetkililer ve yöneticiler konuşmalar gerçekleştiriyor. Plastiğin azaltılması adına bir adım atılacak" ifadelerini kullandı.
"DAHA AZ PLASTİK TÜKETMEMİZ GEREKİYOR"
Bursa Kent Konseyi Başkanı Ertuğrul Aksoy, "Bu konunun 1 ayla sınırla kalmaması gerekir. Sıfır Atık Kampanyası'nda bunun gibi bir çalışmaydı. Hayatımızın her döneminde plastiği azaltacak bir şekilde yaşam geliştirmemiz gerekiyor. Yaşamın öncelikli konularından biri olmalı. Geleceğimiz için hayatımız boyunca daha az plastik tüketmemiz gerekiyor. Ömrümüz boyunca bunu yapmalıyız" dedi.
Bursa Bölge, 2024.07.15 10:00