Başbakan Binali Yıldırım'dan Kurban Bayramı tatili açıklaması geldi.. Ramazan Bayramı'nda 9 gün yapılan tatilin turizme katkısına değinen Yıldırım, Kurban Bayramı'nda da aynı şekilde uzun tatil yapılacağını bildirerek, "Benzer bir şey de Kurban Bayramı'nda inşallah olacak." dedi. Yıldırım, bir arkadaşının kendisine söylediği bir bilgiyi ise şöyle aktardı: "Dün bir arkadaşımız söyledi, çok ilgimi çekti. Acil servislere bayramda vatandaşlar gidiyorlarmış. Ne için gidiyorlarmış biliyor musunuz? Tedavi olmaya değil, kız bakmaya gidiyorlarmış."
AK Parti Genel Başkanı ve Başbakan Binali Yıldırım, TBMM'deki AK Parti grup toplantısında konuştu.
Ramazan Bayramı'nda 9 gün yapılan tatilin turizme katkısına değinen Yıldırım, Kurban Bayramı'nda da aynı şekilde uzun tatil yapılacağını bildirerek, "Benzer bir şey de Kurban Bayramı'nda inşallah olacak. Aynı durum Kurban Bayramı'nda da var. Ramazan Bayramı'nda bayramın sonu cuma günüydü. Birleştirdik. Kurban Bayramı'nda da bayramın evveli bayramla birleşiyor ve böylece bir uzun tatil daha yapacaksınız" dedi.
"ACİL SERVİSE KIZ BAKMAYA GİDİYORLARMIŞ"
Sağlık alanında yapılan yatırımlara ilişkin bazı rakamları paylaşan Yıldırım, 2003-2015 yılları arasında 810 yeni hastane ve ek binanın yapıldığına değindi.
Yıldırım, bin 775'i ilk basamak sağlık kuruluşu olmak üzere 2 bin 585 sağlık tesisinin hizmete alınarak, vatandaşın hizmetine sunulduğunu ifade etti.
Yıldırım, "Şimdi sağlıkta yeni bir değişimi yapıyoruz. Sağlık şehirleri kuruyoruz, şehir hastaneleri kuruyoruz. Bu hastaneler, içinde hastaneler olan şehirler gibi. Oteliyle değişik branşındaki hastaneleriyle adeta bir kasabayı andırıyor" dedi.
Bu amaçla şu anda 16 büyük şehir hastanesi inşaatının çalışmalarına devam edildiğini vurgulayan Başbakan Yıldırım, toplamda 30 ili kapsayacak çalışmalar tamamlandığında, 35 bin civarında yeni yatak kapasitesi sağlanacağını bildirdi. Yıldırım, "Mersin ve Yozgat şehir hastaneleri bu yıl içinde tamamlanacak, hizmete alınacaktır. Acil sağlık hizmetleri, ambulans hizmetleri için ücret istenen, acil servislerden hastaların geri gönderildiği günler artık mevcut değil, geride kaldı" diye konuştu.
Yıldırım, dün bir arkadaşının kendisine söylediği bir bilgiyi ise şöyle aktardı:
"Dün bir arkadaşımız söyledi, çok ilgimi çekti. Acil servislere bayramda vatandaşlar gidiyorlarmış. Ne için gidiyorlarmış biliyor musunuz? Tedavi olmaya değil, kız bakmaya gidiyorlarmış. Birisi söyledi şaşırdım. Yani evlendirmek için oğlunu, kızını artık gidip o kadar hastaneler şirin hale geldi ki gidip orada dostluklar kuruluyor, yuvalar kurulmak için ziyaretler yapılıyor. Demek ki acil servis sadece tedavi etmiyor, mutluluk ve yuva kurmak için de bir hizmet veriyor. İşte geldiğimiz nokta bu."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2016.07.12 16:04