Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, 2012 Londra Olimpiyatları'nın açılış törenine katılmak üzere Ankara'dan İngiltere'ye hareket ediyor. Gençlik ve Spor Bakanı Suat Kılıç, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız ve Adalet Bakanı Sadullah Ergin Başbakan Erdoğan'a Londra temaslarında eşlik edecek.
Başbakan Erdoğan, Ankara Esenboğa Havalimanı'ndan Londra'ya hareketi öncesinde açıklamalarda bulunuyor. İşte Başbakan'ın açıklamalarından satırbaşları;
Bu olimpiyat oyunlarına tarihimizdeki en fazla branşta ve sporcu sayımızla katılıyoruz. Kadınlar erkekleri bu olimpiyatlarda geçiyor adeta fark atıyor.
Şuanda Gençlik ve Spor Bakanımız Londra'da bulunuyor. Sadullah Bey ve Taner Bey benimle birlikte olacaklar.
Ziyaretlerim kapsamında Yarın Kraliçe Elizabeth onuruna verilecek resepsiyona katılacağız. Bu takriben olimpiyatların da açılışına iştirak edeceğiz. Sayın Cameron ile ikili görüşmelerimiz olacak. Ayrıca Londra'da tertiplenecek bir iftara vatandaşlarımızla beraber biraraya gelmek adına katılacağım.
Şuanda İngiltere'de Türk toplumu güçlü bir köprü oluşturuyor. Türklerin çok kültürlü İngiltere toplumuna önemli katkılarını görmekten de memnuniyet duyuyorum. 2020 Olimpiyatlarına Türkiye olarak biz de adayız. Bununla ilgili çalışmaları yoğun bir şekilde sürdürüyor. 3 Aday ülke kalmış vaziyette. İstanbul, Tokyo ve Madrid. Diğerleri elendi ve bunun da 2013 yılına kadar bizler propagandasını yapacağız. Bu değerlendirme sonucunda da 2020 olimpiyatlarını İstanbulumuza kazandıralım istiyoruz. Burada da oyunlara ev sahipliği yapalım. Coğrafyamız, dinamizmiz, her türlü donanımımız böyle bir olimpiyatı organize etmeye yeterli. Şuanda zaten kazandıkları varsayılan bazı ülkelerin çekilmesi sebebiyle 2013 Akdeniz oyunlarında da dara girdiler zora girdiler Türkiye olarak biz üstlendik. Bunu da Mersin'de inşallah yapacağız. Teşekkür ederim...
SORULAR
SURİYE'DEKİ ÇATIŞMALARDAN TERÖR ÖRGÜTÜNÜN FAYDALANMAYA ÇALIŞTIĞINI DÜN BİR KATILDIĞINIZ PROGRAMDA SÖYLEDİNİZ. BUNA ALINACAK İLAVE ÖNLEMLER NELERDİR? TEZKERE ÇIKARTILABİLİR Mİ?
Sorunuzun içinde aslında cevaplar var. Bizim Kuzey Suriye'de bir terör örgütünün kamplaşmasına ve bunun ülkemiz için bir tehdit unsuru olması için müsade etmemiz söz konusu olamaz. PKK, PYD dayanışması ve yanlarına farklı oluşumları alarak atacakları adım karşısında bizim müsamaha ile bakmamız veya seyretmemiz mümkün değil.
Konuyla ilgili bütün tedbirler alınmaktadır. En geç Çarşamba günü, Dışişleri Bakanı'mız Kuzey Irak'a gidip oradaki yerel yönetimin iradecileri ile bu konuları paylaşıp, bu husustaki kararlılığımız kendilerine de iletilecektir. Böyle bir sorumluluğun bizden çıktığını bilmelerini istiyoruz.
Suriye Ulusal Konseyi var şuanda ve bunun başında da Kürt Kardeşimiz var. Kaldı ki Kuzey Suriye sadece oradaki Kürt kardeşlerimizden oluşan değil, Türkü de var, Arabı da var onlardan oluşan bir bölgedir.
Suriye'nin toprak bütünlüğünü savunuyoruz. Bizi kimse tahrike yönlendirmesin. Ama atılması gereken bir adım varsa PKK'ya karşı bunu da açıkça atarız bunu da söylemek durumundayım. Suriye'de harita oyunlarına müsaade etmeyiz.
ANKARA GÜVEN ZEDELENMESİ YAŞADI MI?
Şuanda Dışişleri Bakanımızı oraya göndermemizin sebebi, güvenimiz var ama burada yanlış adımın atılmasına vesile olmayın tam aksine buradaki yanlışı düzeltelim ve bu yanlışı düzeltmede adımı birlikte atalım. Aksi takdirde, hayali haritalara göre buna eyvallah etmeyiz.
Sabah
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Siyaset, 2012.07.26 15:28