Yaklaşık 1 milyon metrekare kapalı inşaat alanı ve 2 bin 682 yatak kapasitesine sahip İstanbul Başakşehir Şehir Hastanesi'nin ilk etabı bugün açıldı. Açılışta Cumhurbaşkanı Erdoğan'a birifing veren Sağlık Bakanı Koca, "Başakşehir Şehir Hastanemiz bütünüyle 15 Mayıs'ta faaliyete geçecektir" dedi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, video konferansla Başakşehir Şehir Hastanesi'nin ilk etabının açılışı ve yerli solunum cihazı teslim törenine katıldı.
Törende Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, hastane hakkında bilgi verdi. Açılışta Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank da yerli üretim solunum cihazlarının ilk teslimatına ilişkin bilgi verdi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın açıklamaları:
Milletime sesleniyorum. Sizleri en kalbi duygularımla selamlıyorum. Hizmete giren ilk etabının ülkemize, milletimize, İstanbulumuza hayırlı olmasını diliyorum.
Temelini attığımız günden bu yana 'Başaramayacaklar' diyenler çıktı ama hamdolsun Türk müteahhitler ve yabancı ortak ile başardık. İlk etabını bugün açıyoruz. İkinci etabını da Mayıs ayının 20'sinde açacağız.
Gelişmiş ülkelerin sağlık sistemlerinin çöktüğü bir dönemde elimizdekinin kıymetini iyi bilmeliyiz.
"TÜRKİYE, YOĞUN BAKIM YATAĞI SAYISINDAKİ ÜSTÜNLÜĞÜ İLE BU SÜRECE OLDUKÇA AVANTAJLI GİRMİŞTİR"
Türkiye yoğun bakım yatağı sayısındaki üstünlüğü ile bu sürece oldukça avantajlı girmiştir. Kendi kendimize yeterli olmanın, yardım eli uzatacak seviyede bulunmamızın önemini bizzat yaşayarak görüyoruz.
Şu anda yoğun bir şekilde bu hastanemizin (Atatürk Havalimanı) inşası devam ediyor. Aynı şekilde Sancaktepe'de bir başka hastanemizi daha yapıyoruz. Yeşilköy'de aynı zamanda hava ulaşımı, Sancaktepe'de hava ulaşımı olacak şekilde tedbirimizi aldık. Bunula uluslararası camiaya da hizmet verme imkanı yakalayacağız. 10 yıl sonrasına da biz cevap verecek bir yatırımı yapıyoruz. Bir de Derince'de 250 yataklı bir hastaneyi orada da ayn şekilde Sancaktepe gibi inşa ediyoruz. Bir diğeri de Sultan Abdulhamid'in Hadımköy'de inşa ettiği bir tarihi hastaneyi 150 odalı, bunun da şu anda restorasyonu yapılıyor.
YAPIMI SÜREN ŞEHİR HASTANELERİ
Ülkemüzde GSS dışında neredeyse kimse yoktur. Herkesi bu şemsiyenin altında topladık. Şehir hastaneleri 'benim rüyamdır' dedik ve elhamdülillah o günden itibaren şehir hastanelerimizi inşa ederek, her geçen gün tüm büyükşehirlerimizde şehir hastanelerimiz inşa edeceğiz. Bu proje kapsamında 10 şehir hastanesini hizmete aldık. Ankara Bilkent de şu an bitmek üzere. Yapımı devam eden 8 şehir hastanelerinin bu yıl sonuna kadar hizmete almayı planlıyoruz.
Bilgisayarlı tomografinin ülkemizdeki mevcudu tüm Avrupa'dan daha fazladır. Bugün en modern ambulans filolarından birine sahibiz. Sağlık çalışanlar sayısını 1 milyon 100 bine yaklaştırarak insan kaynağımızı tahkim ettik.
Ülkede doğru dürüst ambulans bile yoktu. Bugün 5400 tam donanımlı araç ve 19 hava aracıyla en modern ambulans filolarından birine sahibiz.
Türkiye sağlık hizmetlerinde bir destan yazmıştır.
Cumhur İttifakı ile sayın Bahçeli ile el ele verdiğimiz dayanışma ile yeni eserler çıkarmaya devam edeceğiz. Yeni ufuklara yeni heyecanları kucaklayarak yol alacağız.
YERLİ ÜRETİM VENTİLATÖRLER
Az önce takdimi yapılan 115 ventilatör dışarıdan ithal edilerek geldi ama şu anda yerli ve milli olmak üzere 100 adet ventilatörü ülkemizde bu kadro üretmiş vaziyette. Mayıs sonuna kadar kadar verdikleri söz şu, ayda 5 bin. Üretmezlerse bilmeleri gerekir ki hesabını sorarız. Dünyaya bir örnek sunacağız. Bu noktada dünya ventilatör noktasında çok sıkıntılar yaşadı hala da yaşıyor. Şu anda Başakşehir Şehir Hastanemizin 115 ventilatörü geldi 100 de bugün teslim edildi. Yani Başakşehir Şehir Hastanemizin böyle bir sıkıntısı yok ve olmayacak.
YOL VE METRO İNŞASI
Buranın yolunu yarım yamalak bırakan İstanbul'un bir belediyesi var. Şu anda bir taraftan yol yapılıyor bir taraftan da metrosunu yapıyoruz ve Başakşehir Şehir Hastanesi'nin yanına metro da gelecek. Hem metro hem de karayolu olarak ulaşımı sağlamış olacağız.
Bakan Koca'nın açıklamaları:
İstanbulumuz iki yakadaki şehir hastaneleri ile sağlık altyapısı bakımından dünyanın en başta gelen şehirlerinden olacaktır. Çocuk acil ve girişinde 30 bin metrekarede acil servisler bulunmakta. Başakşehir Şehir Hastanesi, 8 ayrı branş hastanesini içinde barındırmaktadır. Tamamı hizmete girdiğinde Avrupa'nın tek kampüste en fazla yoğun bakım kapasitesine ait hastanesi olacaktır. Başakşehir Şehir Hastanemiz bütünüyle 15 Mayıs'ta hizmete girecektir. Bugün kadın doğum bölümlerini hizmete alıyoruz. Şimdilik sadece pandemi hastaları tedavi altına alınacak.
Salgın mücadelesinde bizim en güvenli limanlarımızdan biri şehir hastaneleri olmuştur.
Tamamı hizmete girdiğinde Avrupa'nın tek kampüste en fazla yoğun bakım kapasitesine sahip hastanesi olacaktır.
Kadın doğum ve çocuk hastanelerinin yataklı servislerini hizmete alıyoruz, şimdilik bu bölümleri pandemi hastanesi olarak kullanacağız.
İstanbulumuz, iki yakadaki şehir hastanelerimizle birlikte sağlık altyapısı bakımından da dünyanın en başta gelen şehri olacaktır.
İyileşmiş olan hastadan plazmasını alıp tedavi amaçlı kullanılabilir altyapıya da sahip.
Tamamı hizmete girdiğinde Avrupa'nın tek kampüste en fazla yoğun bakım kapasitesine sahip hastanesi olacaktır.
ACİL'DEKİ YATAK SAYISI
Acilde müşahade ve müdahale yataklarımız var. 60'a yakın bu anlamda yatağımız var. Şu an 155 oda açmış oluyoruz. 155 ventilatorlü oda açılmış olacak. Her biri de tekli odalardan oluşmakta. 450 yoğun bakım yatağımız, aynı zamanda her bir yatağı birer ventilatöre sahip.
YERLİ ÜRETİM VENTİLATÖRLER AÇILIŞTA TANITILDI
Yerli ve milli ventilatörümüz bugün itibarıyla üretilmiş ve kullanıma hazır hale getirilmiştir. Yerli ve milli ventilatörler de 100 adet üretildi. Mayıs ayına kadar 5 bine yakın üretim için siparişini vermiş olduk. Baykar, Arçelik, Aselsan ve Biyosis tarafından üretildi.
Başakşehir Şehir Hastanemizin bütün yatakları, yoğun bakım altyapısına sahip olup gerektiğinde hepsi yoğun bakım olarak kullanılabilir.
Bakan Varank'ın açıklamaları:
Sağlık alanındaki dev yatırımların Türkiye'yi nasıl güçlü kıldığını bugün çok daha iyi anlıyoruz. Türkiye ayaklarının üstünde dimdik duruyor. Bu süreçte büyük fedakarlık gösteren sağlık çalışanlarımıza bir kez daha huzurunuzda teşekkür ediyorum. Yerli ve milli yoğun bakım solunum cihazlarının da ilk teslimatını bugün gerçekleştiriyoruz.
İnşallah Mayıs sonuna kadar beş bin cihaz üretilmiş olacak.
Ben şu an burada bulunan mühendizlerimiz nezdinde bu işte emeği geçen herkese, özellikle Baykar, Arçelik, Aselsan ve Biyosis firmalarına şükranlarımı sunuyorum. Cihazlarımızın hayırlı uğurlu olmasını diliyorum.
"14 GÜNDE BANTTAN İNDİRİLDİ"
Mustafa Varank, bu küresel salgın henüz Türkiye sınırlarına girmeden çok önce Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın talimatlarıyla tedbirleri almaya başladıklarını dile getirerek, bu salgında en kritik ihtiyaçlardan birinin yoğun bakım solunum cihazları olduğunu vurguladı.
Sağlık Bakanlığı'nın envanterinin solunum cihazı noktasında da güçlü olduğunu belirten Varank, şunları kaydetti:
"Biz, süreç içinde bir sıkıntıyla karşılaşmamak adına bu işin ne kadar kritik olduğunun bilinciyle hareket ettik. Malumunuz, bugün bu cihazları ya da parçalarını, parasını verseniz dahi satın alamıyorsunuz. İşte bu yüzden kendi imkanlarımızla bu cihazları üretmek için Sağlık Bakanlığı'mızla eş güdüm içerisinde sürecin daha başında harekete geçtik. Çünkü biz, araştırma geliştirme alt yapılarımıza, çalışkan ve becerikli mühendislerimize güveniyoruz.
Nitekim bakanlığımızın destekleriyle kurulan Biosys isimli bir girişim firmasının bu alanda yaptığı çalışmalar, geliştirdiği bir ürün zaten vardı. Bu çalışmaları hızla seri üretime dönüştürmek için yerli firmalarımız bir milli seferberlik başlattı. Onlarca mühendis bir araya geldi, gece gündüz çalıştılar ve büyük bir özveriyle sadece 14 gün gibi kısa bir sürede seri üretim bandından ilk yerli ve milli yoğun bakım solunum cihazlarını indirdiler. Bugün testleri tamamlanmış ürünlerin bir kısmını Sağlık Bakanlığı'mıza teslim ediyoruz. İnşallah mayıs sonuna kadar 5 bin cihaz üretilmiş olacak. Tüm çabamız, sağlık çalışanlarımızın insanüstü emeklerine bir nebze de olsa katkı sağlamak."
"BU TÜRKİYE'NİN GÜCÜDÜR, TÜRK MÜHENDİSLERİNİN GÜCÜDÜR"
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Varank, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın vizyonu doğrultusunda bu cihazları sadece Türkiye için değil, şu an bu salgınla boğuşan tüm insanlık için ürettiklerini aktararak, "Ülkemizin ihtiyacının olmadığı durumlarda diğer ülkelere de bu cihazlar çok rahat bir şekilde gönderilebilir. Böyle bir küresel salgın döneminde yardım isteyen değil, yardım eden bir ülke olmak bizleri gururlandırıyor. Bu Türkiye'nin gücüdür. Bu Türk mühendislerinin gücüdür." diye konuştu.
Bu süreçte emeği geçen herkese, özellikle Arçelik, ASELSAN, Baykar ve Biosys firmalarına şükranlarını sunduğunu ifade eden Varank, "Rabbim, inşallah bu sıkıntılı dönemin üstesinden ülkece gelmeyi bizlere nasip etsin diyorum. Hem Başakşehir Şehir Hastanemizin hem de yerli ve milli yoğun bakım solunum cihazlarımızın hayırlı uğurlu olmasını diliyorum." dedi.
SELÇUK BAYRAKTAR: MÜHENDİSLERİMİZ BİZİ BİR ODAYA KAPATIN DEDİLER
BAYKAR Genel Müdürü Selçuk Bayraktar da açılıştaki kısa konuşmasında "mühendislerimiz bizi bir odaya kapatın başarana kadar da çıkarmayın dediler ve bunu başardılar inşallah mayıs ayı sonuna kadar da bu solunum cihazlarından 5 bin tane üretmiş olacağız." dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2020.04.20 12:22