Enerji Bakanı Taner Yıldız, benzinin düşük fiyatlardan kullanılmasını her vatandaş gibi kendisinin de istediğini söyledi.
Enerji Bakanı Taner Yıldız, NTV/CNBC-e ortak yayınında Gökay Otyam'ın sorularını yanıtladı. Benzin fiyatlarının 5 liranın üzerine çıkmasını değerlendiren Yıldız, "Bana kalırsa 2,5 lira olsun" dedi. Yıldız, "Her vatandaş gibi ben de daha düşük kullanılmasını isterim. Ancak geçen yıl 45-46 milyar TL petrol ve türevlerinden Türkiye vergi geliri elde etti. Yani sizin 17 milyon adet araç kullananlardan alınan verginin 76 milyona yayıldığına inanılması lazım. Hangi kalemi kullandıysa onun vergisini ödemesi lazım" dedi. Fiyatlara müdahale konusunda da konuşan Yıldız, vergilerin düşmesinin şu anda mümkün olmadığını, herkesin bütçesine göre hareket etmesi gerektiğini ifade etti.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2013.09.03 13:28