Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, illere yolladığı üst yazıyla, evrak çıkışını yasakladı. Bakanlığın kararı personelin elini kolunu bağlarken, Bursa'daki işlemler 'bürokrasi' engeline takıldı. Bakan İdris Güllüce'nin ikinci bir emrine kadar yazışma, evrak giriş çıkışı yapılamayacak.
Rabia DENİZ/BURSADABUGUN.COM
Yolsuzluk operasyonuyla sarsılan Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nda yeniden yapılanma başladı. Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce'nin göreve başlar başlamaz ilk icraatlarından birisi de kurumun iç yapısını düzenlemek oldu. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı; merkez ve taşra teşkilatının görevlerinin yerine getirilmesi sırasında üretilen ve kullanılan evrakın çabuk, verimli ve güvenli hareketini sağlamak üzere, evrakın giriş, kayıt ve çıkış işlemlerinin düzenli bir şekilde yürütülmesi ile ilgili önemli bir karar aldı. Karara göre il müdürlüklerindeki tüm evrak çıkışı yasaklandı. Eli kolu bağlı bekleyen müdürlük çalışanları ise, en basit bir yazışmayı bile yapamıyor.
DOSYALAR BİRİKTİ
Bursa'daki işlemler 'bürokrasi' engeline takıldı. Özellikle Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü'nde yaşanan sorunlar, bürokraside yaşanan bu sancının vahametini gözler önüne serdi. Personelin önündeki dosya sayısı birikirken, yalnızca mahkeme kararlarıyla ilgili yazışmalar yapılabiliyor. İl müdürlüklerine yollanan fakslarda evrak çıkışının yapılmaması gerektiği belirtilirken, personel eli kolu bağlı oturuyor.
AKSAMA YOK!
Bakanlık'ın İç Denetim Birimi çalışanları, yeni gelen Bakan İdris Güllüce'nin yazışmalarla ilgili bir karar aldığını, ikinci bir emre kadar müdürlüklerle en ufak bir yazışmanın yapılamayacağını belirtirken, İl Müdürü Eyüp Gül ise kendisinin bu konudan haberinin olmadığını, soruna Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın yanıt verebileceğini söyledi. Vali Yardımcısı İbrahim Avcı ise; herhangi bir evrak işleminde aksama olmadığını belirtti.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2014.01.02 12:52