TRT Haber'e konuşan Bakan Suat Kılıç önemli açıklamalarda bulundu.
TRT Haber'de yayınlanan "Neler Oluyor" programının konuğu bu kez Gençlik ve Spor Bakanı Suat Kılıç oldu.
TRT Haber Genel Yayın Yönetmeni Ahmet Böken'in sorularını cevaplayan Kılıç, Türk futbolu, şike süreci, İstanbul'un Olimpiyat adaylığı ve terör sorununa çözüm süreciyle ilgili değerlendirmelerde bulundu.
KKTC'YE DESTEK
"Neler Oluyor" programı Bakan Kılıç'ın daveti üzerine bu kez KKTC'de yapıldı.
Kılıç, haksız ambargolar ve izalasyon karşı karşıya olan KKTC'de düzenlenecek ve 7 ülkenin katılacağı Uluslararası Üniversiteler Yarışmasının önemine vurgu yaptı.
Söz konusu organizasyonun KKTC açısından taşıdığı öneme vurgu yapan Kılıç, Türkiye'den yaklaşık 55 bin öğrencinin KKTC'de okudğunu ifade etti.
"Gençlik elden gidiyor" yargısına katılmadığını kaydeden Kılıç, "Gençlerimizin büyük çoğunluğununda sorumluluk duygusu var. Gençlerimizi daha iyi eğitmemiz gerekiyor. Gençlerimizi daha çok kitap okumaya yöneltmeliyiz. Her gencin en az bir yabancı dili kendi ana dili gibi biliyor olmasını sağlamamız lazım" dedi.
Gençlere sosyal medyada fazla zaman geçirmemeleri önerisinde bulunan Kılıç, ailelere de çocuklarıyla daha kaliteli zaman geçirmeleri çağrısını yaptı.
Bakan Kılıç, Türkiye'den neden az sporcu çıktığı konusunda ise "Biz sporu yaşam biçimi haline getiren bir toplum değiliz. Onun için tesisleri çoğaltmak ve daha ulaşılabilir hale getirmeye çalışıyoruz. 2013 yılında spor tesisi sayısı 218 oldu" şeklinde konuştu.
TFF BAŞARILI MI?
"Federasyonların başında Demoklesin kılıcı değiliz" diyen Kılıç, Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) ile ilgili de değerlendirmelerde bulundu.
Kılıç, "Milli takım iyi gitmiyor. Milli takım çerçevesinde bakıldığında başarı olduğu söylenemez" dedi.
AVCI'YA GÜVENİYOR MU?
"Milli Takım Teknik Direktörü Abdullah Avcı'ya güveniyor musunuz?" sorusu üzerine Kılıç, "TFF tercihini Avcı'dan yana kullandı. En iyi oyunumuzu son Macaristan maçında oynadık ama galbiyet gelmedi. Türk futbolunda sorun var ama bu sorunun temelinde Abdullah Avcı yok. Alt yapılara ne zaman ki daha hızlı bir dönüş sağlarsok o zaman başarı gelir" diye konuştu.
Kulüp başkanlarının devre alarında soyunma odasına girmesine doğru bulmadığını kaydeden Kılıç, hakemlerle ilgili de konuştu. Bakan Kılıç, "Kasta dayalı hakem hataları olacağına inanmıyorum" dedi.
TFF yönetimiyle düzenli olarak Türk futbolunun sorunlarını konuştuklarını kaydeden Kılıç, şunları söyledi:
"Kulüpleri bu mevzuatla yönetmek mümkün değil. Bu konuda ben yasa hazırladım ama bunu dayatmam kulüplere. Onlar getirsin. Biz de TBMM'ye götürelim. Bu mevzuat değişmediği sürece Türk futbolundaki sorunlar sürer. Yabancı sayısının kademeli olarak azaltılması konusunda hemfikiriz. Kulüplerin yönetilebilir bir finansal yapısı oluşturulmalı. Alt yapılara daha çok önem verilmeli."
Kılıç'a futbol programlarıyla ilgili eleştiriler de soruldu. Bakan Kılıç, "Futbol programlarını izlemiyorum. Ancak bu konuda bize gelen şikayet var. Bu aslında tüm TV programlardaki tartışma düzeniyle ilgilidir. Bu konuda spor programlarının modaratörleriyle ve RTÜK ile ortak bir çalışma yaptık" şeklinde konuştu.
3 BİN KİŞİYE YASAK GELDİ
Spordaki şiddet konusundaki önlemlere de değinen Kılıç, olaylar nedeniyle yaklaşık 3 bin insana müsabaka gitme yasağı getirildiğini ifade etti. Kılıç, uygulamaya geçirdikleri "elektronik bilet" ve "kameralı güvenlik sistemi" ile bu konuda daha büyük bir ilerleme sağlanacağını kaydetti.
Galasaray ve Fenerbahçe'in Avrupa'da gösterdiği başarı performansa da değinen Kılıç, "Takımlarımızın avrupa'da oynadığı maçlarının hiçbirini kaçırmadım. FB'nin Portekiz'deki maçına gitmek istiyorum. Ama Türkiye'deki uluslararası organizasyonlar nedeniyle gidemeyebilirim" dedi.
ŞİKE BİTTİ Mİ?
"Gönül rahatlığıyla bunu söyleyemezsem. bildiğimiz gidip savcıya şikayet etmem lazim. son yasayla birlikte ben Türkiye'de şike yapılabileceğini, niyet edebiliceğini zannetmiyorum, ihtimal vermiyorum ama geçmişle ilgili durum yargıda... Haksızlığa uğramış bir kulüp varsa, hakkını yargıda aramalı. Ama şampiyonu belirleme yetkisi biz de değil."
OLİMPİYATA HAZIR MIYIZ?
İstanbul halkının gerçekten olumpiyatı istediğini ifade eden Kılıç, "İstanbul bir hoşgörü kenti, hikayesi güçlü olan doğu ile batı arasında köprü olan İstanbul, bugün itibariyle ziyniyet, yönetim, finansal, siyasal ve ekonomik istikrar olarak olimpiyatlara hazır" diye konuştu.
"Başbakan bir İstanbul sevdalısı" diyen Kılıç, Başbakan Erdoğan'ın olimpiyatlar konusundaki desteğine dikkat çekti.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Siyaset, 2013.04.16 00:19