İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, Kahramanmaraş merkezli depremlerin birinci yıl dönümü nedeniyle paylaşım yaptı.
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya depremde ağır bir yıkım olduğunu belirttiği paylaşımında, "Bundan tam 1 yıl önce bu dakikada, Kahramanmaraş Pazarcık merkezli 7.7 büyüklüğündeki depremle sarsıldık. Depremin süresi 65 saniyeydi ama sanki bir ömür gibi sürdü. Yaşadıklarımız Asrın Felaketiydi. 120 bin kilometre karelik alanda 11 ilimiz, 124 ilçemiz, 6 bin 929 köy ve mahallemiz ağır yıkıma uğradı. 53 bin 537 canımızı yitirdik, 107 bin 213 vatandaşımız yaralandı. Koklamaya kıyamadığımız yavrularımızı kaybettik bu depremde; eli öpülesi analarımızı, babalarımızı. Nikah günü alan nişanlılar ayrı düştü" dedi.
Yerlikaya'nın yaptığı paylaşımda hazırlanan 6 Şubat Belgeseli paylaşılarak, "Ama Asrın Felaketini hamd olsun Asrın Dayanışmasına ve Birlikteliğine dönüştürdük Hazırladığımız 6 Şubat Belgeseli, dayanışmamızı, birlikteliğimiz, dünyanın en büyük 'İyileştirme Operasyonu'nun nasıl gerçekleştiğini anlatıyor. 6 Şubat'ın 1. yılında depremde hayatını kaybeden vatandaşlarımıza bir kez daha Allah'tan rahmet diliyorum. Ailelerine, yakınlarına ve Aziz Milletimize başsağlığı diliyorum. Her birinin mekanları cennet olsun" denildi.
⏰0️⃣4️⃣.1️⃣7️⃣
Bundan tam 1 yıl önce bu dakikada, Kahramanmaraş Pazarcık merkezli 7.7 büyüklüğündeki depremle sarsıldık.
Depremi süresi 65 saniyeydi ama sanki bir ömür gibi sürdü.
Yaşadıklarımız Asrın Felaketiydi. 120 bin kilometre karelik alanda 11 ilimiz, 124 ilçemiz, 6.929 köy... pic.twitter.com/fiOpBk1w1W
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2024.02.06 08:32