Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, Bursa Uludağ'da bundan sonra her şeyin plan ve projeye göre yapılacağını belirterek, bir santimetre bile kaçak yapı yapılamayacağını söyledi.
Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, Bursa Valisi İzzettin Küçük'ü ziyaret etti. Bakan Eroğlu, Burada bir konuşma yaptı. Ziyarette, AK Parti Bursa Milletvekili Mehmet Müezzinoğlu da yer aldı.
Ziyaretin ardından açıklamalarda bulunan Eroğlu, "Bursa'da staj yaptığım için Cumhurbaşkanımız 2003 yılında 'Veysel hoca İstanbul'da iş bitti doğru DSİ'ye geliyorsun, Türkiye'nin su meselesini halledeceksin' dedi. Bursa'ya baktığım zaman doğru dürüst bir yatırım yoktu. Bir seferinde düğün yapacakmış, tesisten yer istiyor" dedi.
"Uludağ'da kaçak yapıları yıktık"
Uludağ'da kaçak yapıları yıktıklarını ifade eden Bakan Eroğlu, "Kusura bakmasın. Ne kadar kurum varsa yıktık. Kurum iş yapacak. Birde yer verdin vermedin kavgası oluyor. Allah'a şükür ondan kurtulduğum için sevinçliyim. Şimdi kimse benden düğün yapmak için yer istemiyor. Uludağ'da çok muazzam değişiklik yapıldı. Uludağ'da adam küçük kulübe için izin almış, oraya koca otel yapmış kaçak. Kaçak olanların hepsini yıktık. Yıkmadığımız yok. Bazıları kendisini güçlü sananlar oldu. Benimkini kimse yıkamaz dedi. Hepsini yıktık. Uludağ'da bundan sonra her şey plan ve projeye göre yapılacak. Bir santimetre bile kaçak yapı yapılamayacak. Yarışma programı ile orada yapılacak otelleri tipini, boyasını, çatısını, penceresini modern şekilde dağ otellerine sokuyoruz" diye konuştu.
"Uludağ için büyük düşünüyoruz"
Uludağ için büyük düşündüklerini dile getiren Eroğlu, şunları söyledi:
"Sadece kış turizmi değil, dört mevsim turizm olacak şekilde planlama yapıyoruz. Orada sessiz ve derinden gidiyoruz. Zaten 15'indeki çalıştayda Uludağ ile ilgili düşünceleri varsa gelsin söylesin. Uludağ'ı dört dörtlük yapmak, dünyanın en güzel merkezi haline getirmek bizim boynumuzun borcu. Yaptığımız şeyler yetmiyor. Orman köşklerinin sayısını arttıralım. Yolları genişleteceğiz, otoparklar olacak, tanıtım merkezini biran önce bitirelim. Geçen sene kar yağarken bir otelin temelini attık. Şuanda yürüyor. Önümüzdeki ay gelince temelleri atacağız. Osmangazi Belediye Başkanımıza teşekkür ediyorum. Orada herkesin gelip rahatça dinlenebileceği güzel mekanlar yapıldı. Ancak ayılara dikkat edelim. Onlar için içeride bir takım meyveli ağaçlar dikelim, ayılar inmesin. Geçenlerde bir vatandaş neredeyse çatıya çıkıyordu."
Orman ve Su İşleri Bakanı Prof.Dr. Veysel Eroğlu, Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş'a 'Hayırlı olsun' ziyaretinde bulundu. Başkan Aktaş'ın 'Büyük düşünen, çalışkan ve sonuç odaklı' bir başkan olarak nitelendiren Bakan Eroğlu, yeni dönemde birlikte yapacakları projelerle Bursa ve Uludağ'ın marka değerini daha üst seviyelere çıkaracaklarını söyledi. Uludağ'ın sadece Bursa'nın değil Türkiye'nin, hatta dünyanın bir değeri olduğunu vurgulayan Bakan Eroğlu, "15 Aralık'ta Uludağ ile ilgili bir zirve düzenleyeceğiz ve burada projelerimizi açıklayacağız. Uludağ için büyük düşünüyoruz. Bursa için Büyükşehir Belediyemizle birlikte 2. ve 3. Uludağ projelerimiz var" dedi.
Büyükşehir Belediyesi başkanlık makamında gerçekleşen görüşmeye İçişleri eski Bakanı Efkan Ala, AK Parti Bursa İl Başkanı Ayhan Salman, AK Parti Bursa milletvekilleri Bennur Karaburun ve Emine Yavuz Gözgeç de katıldı. Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, ziyaretinin başlangıcında üstlendiği zor görev nedeniyle Başkan Aktaş'ı tebrik etti. Başkan Aktaş'ı İnegöl'den tanıdığını ve kendisiyle sıkı temaslarının bulunduğunu kaydeden Bakan Eroğlu, "Büyük düşünen ve çalışkan, hızlı ve pratik işler yapan bir başkan. İnegöl'de çok büyük tesislere mührünü vurdu. Bursa için bir değerdir. Yeni görevinin hayırlı ve uğurlu olmasını gönülden temenni ediyorum" diye konuştu.
15 Aralık'ta Uludağ zirvesinde yeni projeler açıklanacak
Bakan Eroğlu, ziyaretinde Uludağ konusunda açıklamalarda bulundu. Uludağ'ın sadece Bursa'nın değil Türkiye'nin, hatta dünyanın bir değeri olduğunu kaydeden Bakan Eroğlu, "Bursa'yı seviyoruz. Sevmenin de ötesinde Bursa ile bir gönül bağımız var. Bunun için hem Bursa hem de Uludağ için büyük düşünüyoruz. 15 Aralık'ta Uludağ'da bölgenin geleceğiyle alakalı Büyükşehir ve bakanlık bürokratlarının tam kadro katılacağı bir zirvemiz var. Bu zirvede Uludağ ile ilgili projelerimizi açıklayacağız. Bölgedeki işletme sahiplerinin görüşlerini alacağız. Uludağ için büyük düşünüyoruz. Hatta Büyükşehir'le birlikte 2., 3. Uludağ projelerimiz var. Her zaman şunu söyledim: Uludağ Bursa'nın, Bursalılarındır. Biz Uludağ'ın hizmetkarıyız. Büyükşehir planlasın, birlikte yapalım" şeklinde konuştu.
Yeniden Yeşil Bursa
Bakan Eroğlu, konuşmasında Bursa'nın yeşillendirilmesine konusuna da değindi. Dünyada 'Yeşil şehir' trendinin başladığını ve Bursa'da bu alt yapının tümüyle var olduğunu belirten Bakan Eroğlu, kentte hastane ve okul bahçelerinden cadde refüjlerine kadar müsait her yeri ağaçlandırmaya, bu konuda Bursa'ya sıfır maliyetle fidan temin etmeye hazır olduklarını açıkladı. Bakan Eroğlu, "'Yeşil Şehir' konsepti Bursa'ya yakışır. Başkan Aktaş, istediği kadar fidan istesin hemen temin edelim. Bursa'yı yeşillendirmek için seferberlik başlatalım. Bütün hastane ve okul bahçeleri için, yol kenarları için istediğiniz kadar fidan bizden. Her türlü fidan ücretsiz. Ne kadar isterseniz. Her yeri ağaçlandıralım" ifadelerini kullandı.
"İşbirliği içinde çalışacağız"
Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş ise Bakan Eroğlu'nu Büyükşehir'de ağırlamaktan büyük memnuniyet duyduklarını ifade etti. Bakan Eroğlu'nun Cumhurbaşkanı Erdoğan'la birlikte İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nde, devletin çeşitli kademelerinde ve son olarak uzun yıllar Orman ve Su İşleri Bakanlığı'nda engin tecrübelerinin bulunduğunu kaydeden Başkan Aktaş, "Sayın bakanımız görev aldığı süreçler boyunca harika işlere imza attılar. Ülkemizin yüz akı oldular. Heyecanlı ve mutluyuz. Tecrübeli ve değerli bakanımızı Bursa'da ağırlıyoruz. Derdimizi ve heyecanımızı bakanımızla paylaşacağız. Milletvekillerimiz, ilçe belediyelerimiz ve teşkilatımızla sorumluluğumuzu yerine getirip, Bursa ve Uludağ'ın sorunlarını minimize etmenin peşine düşeceğiz. İnşallah başta Uludağ olmak üzere diğer konularda sayın bakanımızın tecrübesinden ve desteğinden faydalanarak harika işlere imza atacağız. Yapılmış olanlar, yapılması gerekenler ve gecikenler var. Bunlar en kısa zamanda düzene girecek" açıklamasında bulundu. Başkan Aktaş, Büyükşehir Belediye Başkanlığı için kendisini ilk tebrik eden kabine üyesinin Bakan Eroğlu olduğunu hatırlattı. Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, ziyaretin anısına Bakan Eroğlu'na Esma-ül Hüsna'nın yanı sıra tarihi İznik çinisinden yapılmış 'yaşam ağacı'nı simgeleyen tablo hediye etti. Kemalpaşa Belediye Başkanı Sadi Kurtulan da, Bakan Eroğlu'na Suuçtu Şelalesi'nin tablosunu verdi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2017.11.26 14:42