Irak hükümet sözcüsü Ali al-Dabbagh, Türkiye'nin, Kuzey Irak Kürt Bölgesel Yönetimi'nden 'yasadışı' ham petrol geçişine son vermesini istedi.
Dabbagh, "Türkiye kendi topraklarından, yetkililerin onaylamadığı petrol transferini durdurmalı. Kürdistan bölgesinden Türkiye'ye petrol ihracatı yasadışıdır" dedi. "Türkiye'nin Irak petrolünün kaçırılmasına katkıda bulunduğunu" söyleyen Dabbagh, "Bu konu iki ülke arasındaki ilişkileri etkileyecektir, özellikle de ekonomik ilişkiler zarar görecektir" diye konuştu. Dabbagh "Bu petrol ve doğalgaz, tüm Iraklıların malıdır ve geliri tüm Iraklıları temsil eden federal hükümete gitmelidir" diye ekledi.
'Hassasiyete dikkat ediyoruz'
Geçen hafta, Kuzey Irak'tan petrol alımının günlük 5-10 tankerle başladığını ve bu miktarın 100-200 tankere çıkacağını belirten Enerji Bakanı Taner Yıldız, "Bunu merkezi Irak hükümetinin hassasiyetlerini de dikkate alarak yapıyoruz" demişti.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2012.07.16 07:23