Ermenistan-Azerbaycan cephe hattında yaşanan çatışmaların ardından taraflar, çatışma bölgesinde kalan asker cenazelerinin alınması konusunda anlaştı.
Azerbaycan Savunma Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, tarafların yerel saatle 15.00'dan itibaren ateşkesin yeniden sağlanması konusunda mutabakata vardığı belirtildi.
Açıklamada, AGİT Bakü Ofisi ve Uluslararası Kızılhaç Örgütü'nün aracılığıyla 15.00 - 20.00 arasında çatışma alanında kalan her iki tarafa ait asker cesetlerinin alınacağı belirtildi.
Bakanlık gelişmeyle ilgili bilgilerin daha sonra kamuoyu ile paylaşılacağını duyurdu.
Ermenistan ordusunun Azerbaycan sivil yerleşim birimlerini ateşe tutmasının ardından Azerbaycan ordusu cephe hattında karşı saldırı başlatmıştı.
Ağdere, Terter, Ağdam, Hocavend ve Fuzuli bölgelerinde başlatılan operasyonlarda bazı stratejik bölge ve yerleşim birimleri işgalden kurtarılmıştı.
Azerbaycan Savunma Bakanlığı'nın farklı tarihlerde yaptığı açıklamalara göre çatışmalarda 31 Azerbaycan askeri şehit oldu, 240 Ermenistan askeri öldürüldü.
Taraflar, 5 Nisan'da saldırıların durdurulması yönünde anlaşmıştı. Açıklamalarda ateşkes ihlalleri yapıldığı belirtilse de edinilen bilgilere göre cephe hattında ateşkese büyük ölçüde uyuluyor ve büyük çaplı silahlardan ateş açılmıyor.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2016.04.08 14:53