Bursaspor Teknik Direktörü Samet Aybaba, ateş hattından uzaklaşmak için en az 2 galibiyete ihtiyaç duyduklarını vurguladı. VAR'dan en çok kendilerinin mağdur olduğunu açıklayan Aybaba, futbolcuların kaybetme korkusu yaşadıklarını belirtirken, kongre iddialarını da değerlendirdi.
Bursaspor İbrahim Yazıcı Özlüce Tesisleri'nde basın mensuplarıyla sohbet toplantısı gerçekleştiren Teknik Direktör Samet Aybaba, son dönemde yaşananlarla ilgili olarak düzenledikleri toplantı hakkında insanları bilgilendirmenin en basit yolunun bu olduğunu açıkladı. Takım için küçük küçük eksikler olduğunu dile getiren Aybaba, "Sahaya yansıya güzel şeyler var. Puan sıralamasındaki yeri güzel olmayan. 8 maç var. Bursaspor markası içindekiler nasıl pozisyon almalı onu konuşmalıyız" dedi.
SAKATLIKLAR CAN YAKTI
Bu sezon şanssızlıklarla dolu anlar yaşadıklarını ifade eden Samet Aybaba, "Sakatlıklar konusunda problem yaşadık. Sakho'nun 12 haftalık süresi var. O bölümden sonra Tunay'ın sakatlığı geldi. Artık tam takım olarak Alanya maçına hazırlanıyoruz. Kazanmaya yönelik her şeyi yapıyoruz. Galatasaray maçında rakibe pozisyon vermedik ilk yarı özellikle çok iyi oynadık. Golü yedik iştah ve tempomuz düştü. Soyunma odasında toparlayamadık olmadı. Zor fikstürü geçtik. Hepsini kazanabilir miyiz, böyle oynarsak neden olmasın. VAR sistemi tamamen aleyhimize işledi. Bursaspor VAR'dan en çok etkilenen takım. 8-10 puan kaybettik düşüncesi var. Tek tek maçlara bakacağız. 5 deplasmanda en az 2 galibiyet almamız şart. Hesaplarını yaptık. Bütün bunları gerçekleştirmek için tüm Bursa'nın arkamızda olup bize destek vermesi lazım.
ŞANS YANIMIZDA OLMADI
Oyuncuların kaybetmekten korktuklarını söyleyen Aybaba, " Tedirginler. Devre arası kafaları öndeydi 2-1 galiptik. Ürkek ve çekingenler. 8 hafta var. Oynayalım çıkalım doğru yanlış ortaya koyalım. Oyuncuların istek ve sorunları var. Ortaya ortak fikir çıkar. 14 puan hedefliyoruz. Aldığımızda kesinlikle bu bölgede olmayacağız. Herkesin maçlarına bakıyoruz. Ortaya sürpriz takım gelebilir. Fikstürü zor takımlar var. Bu süreçte her takım böyle puan alabilir mi düşünüyoruz. 5-6 puan olsa beşinci altıncıydık. Nasıl gidilecek önemli. Şans bizim yanımızda olmadı. Gençler en çok sevdiklerim. Bulundukları yerden gurur duymak. 14 alt yapıdan aldık. İlk 11 başlattık. Oyuncuyu bir yere getirmek istiyoruz eğitim ve öğretiyoruz, neşeler yapacağını söyleyip şans veriyoruz. Artık benden çıkıyor. Oyuncu çıkıp hocasının şansını iyi kullanacak. Gençlerimiz bu şansımızı doğru kullanamadı. Doğru olmayan hamle uzun süre ister. Psikolojisi, puan sıralaması baskı ve stres yokken oynadılar cevap veremediler. Arkadan gelenler var. Bundan sonraki sezon U 17-19'a yönelmesi lazım.
LİGİN AKIBETİ
Ligin geri kalan haftalarıyla ilgili görüşleri sorulan deneyimli teknik adam,"Altımızdaki takımların üstündeyiz. O takım 5 maç kazanacaksa bizde kazanabiliriz. En az yenilen biziz. Üsttekilerin de sorunları var. Biz de kazanırız. Zor süreçten çıktık. Kazanmak için doğru işler olmalı. Sahada ve dışarıda. Bursaspor'un ağırlığa bir bakın onların bakın. Biz öndeyiz. Trabzon iyi takım genç oyuncular. Onlar bir adım öne çıktı. Ünal Hoca şans verdi, yürekli cesaretli. Onlar kullandı. Meyvelerini uzun yıllar yiyecek. Takım kurgusunu yaparken planladığımız buydu. Biz eksik kaldık. Trabzon başardı. Coşku ile oynayan genç oyuncuları var. Zor ve iyi maç olur diye düşünüyorum. 3 yıllık sözleşmem var. Sezon sonu konuşacağız, neler yaptık, yapamadık tartışacağız.
KONGRE İDDİALARI
Bursaspor'da yapılması planlanan olağanüstü kongreyle ilgili değerlendirmelerde de bulunan Samet Aybaba, "Seçime biz ve oyuncular girmeyiz. Sadece takip ederiz. Yönetim değişirse ne yapmamız gerektiği belli. Karmaşık hale getiren bizleriz. Bu süreç. Kongre olur, aday çıkar. Sonuç ortaya çıkar. Biz de davranışımızı ortaya koyarız" ifadelerini kullandı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Spor, 2019.03.22 13:14