Atatürk'ün 2. Meclis binasında bulunan odasına, bir bürokrat yerleşti, makam odası yaptı.
Ankara'daki 2. Meclis binasında Atatürk'ün kullandığı odanın, bir bürokrat tarafından makam odası yapıldığı belirlendi. Kültür Turizm Bakanı Ömer Çelik, '' Bunu kabul edemedim ve o odayı boşalttırdım'' dedi.
TBMM'deki bütçe görüşmelerinde konuşan ve Atatürk'ün odasının bir bürokrat tarafından kullanıldığını tesadüfen öğrendiğini açıklayan Çelik şunları söyledi:
''1923 yılında, ikinci Meclis binası mimar Vedat Tek tarafından yapıldı, 1924-1960 yıları arasında 2. TBMM olarak kullanıldı. Daha sonra Kültür Bakanlığına devredildi. Orada Atatürk'ün çalışma ve kabul odası var. Atatürk'ün Meclisi bir kapıyı açarak seyrettiği locayı da gördüm. O locanın karşısında bir oda var. Misafirleri geldiği zaman, Atatürk buradan Meclisi gösteriyor. 'Burayı kim kullanıyor şu anda?' diye sordum. O zamanki Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürü kullanıyormuş. Bunu kabul edemem deyip, odayı boşalttırdım''
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Yaşam, 2013.12.17 07:56