Adana'da Dr. Ekrem Tok Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hastanesi'nin çalışanları ve hastalar ile Yükseköğretim Kredi ve Yurtlar Kurumu Adana Bölge Müdürlüğü'ne bağlı Fevzi Çakmak Öğrenci Yurdu'nda kalan öğrencilere içinde at eti bulunan yemek yedirdikleri iddia edilen Bülent Saygılı, 5 yıl hapse mahkum edilirken 5 kişi ise beraat etti.
Öğrenci ve hastalara at eti yedirildiği skandalı 22 Aralık 2009 günü Adana Tarım İl Müdürlüğü'nün yaptığı kontrollerde ortaya çıktı. Öğrenci yurdu ve hastane yetkilileri, yemek anlaşmalarını iptal ederken valilik de soruşturma başlatılmış ve bir firmaya 5 bin 600 lira, diğerine ise 11 bin 200 lira para cezası verilirken sanıklar hakkında Adana 14'üncü Asliye Ceza Mahkemesi'nde dava açıldı.
Yemeklerde at eti kullanan yemekçilik şirketlerinin sahibi ve yöneticileri Mehmet Fatih İlhan (48), Mustafa Mete (25), Mine Gülnar (29), Nurayet İlhan (45) ve Mehmet Barış Cevheroğlu (38) ile bu iki yemekçilik şirketine at eti sattığı belirlenen Güven Et Pazarlama'nın sahibi Bülent Saygılı'nın 'Kişilerin hayatını ve sağlığını tehlikeye sokacak şekilde gıda ticareti yapmak, bu suça iştirak' suçlarından yargılandıkları dava sonlandı.
Yaklaşık 3 yıldır 5 ile 10 yıl arasında hapis cezası istemiyle yargılanan tutuksuz sanıklar karar duruşmasına gelmedi. Duruşmaya katılan Sağlık Bakanlığı Vekili Av. Zeynep Yılmaz, sanıklardan şikayetçi olduklarını, cezalandırılmalarını istedi. 6 sanık ise daha önceki savunmalarında suçlamaları kabul etmedi. Mahkeme hakimi, at etlerini yemekçilik şirketlerine sattığı iddia edilen Bülent Saygılı'yı 5 yıl hapis cezasına mahkum etti. Hakim, 2 şirket yöneticisi 5 sanığı ise 'İştirak halirnde kişilerin sağlığını tehlikeye sokacak şekilde gıda ticareti yapmak' suçunu işledikleri sabit görülmediğinden beraatlerine karar verdi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Yaşam, 2013.04.20 13:42