Erzincan Fatih Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi öğrencileri, derste cep telefonlarının çalmaması için "Cepjam" adlı sinyal kesici jammer cihazı yaptı.
Elektronik bölümü 12'nci sınıfta öğrenim gören Elif Coşkun, Elif Karakaş, Duygu Yalçın ve Buket Karadağ adlı 4 kız öğrenci, okulu bitirme projeleri kapsamında yaklaşık 30 metrekarelik alanda etkili olan sinyal kesici yaparak, ders sırasında cep telefonlarının çalmasını ve mesaj akışını engellemeyi başardı.
Kız öğrencilerin yaptığı cihazın çalışmasıyla sınıftaki öğrencilerin cep telefonları devre dışı kalıyor.
Yaklaşık 5 aydır proje üzerinde çalışan kız öğrenciler, projelerinin uygun görülmesi halinde ''Cepjam''ı okulun bütün sınıflarında hayata geçirmeyi planlıyor.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Yaşam, 2012.05.27 12:05