Engin Aksöz'ün sunduğu 3 Saniye'nin konuğu Antrenör Selen Erdem oldu. Erdem, "Bursa'da bana göre sadece bir değil birkaç tane basketbol kadın takımı olmalı" dedi.
SADİYE GÜRSOY / BURSADA BUGÜN
Engin Aksöz'ün, "Nasıl değerlendiriyorsunuz kadın basketbolu?" sorusuyla başlayan programda Erdem, "Bu şehrin tek basketbol takımıyız. Bizim deplasmandaki Kayseri maçından sonra en son kazandığımız yabancılarımızı komple kaybettik. Ama Ocak 2-5 arası 3 yeni yabancılarımız gelecek. Geldikten sonra bizde tekrardan galibiyet almaya devam etmek istiyoruz. Türk oyuncuların sonuna kadar hiç bırakmadan pes etmeden mücadele ediyorlar. 6 tane Türk oyuncum var. Ocak ayından sonra bir an önce yabancıları adapte etmeliyiz" dedi.
Engin Aksöz, "Çocukları basketbola özendirmek için özellikle ne yapmak gerekiyor?" sorusuyla programa devam ederken Erdem'in sözleri şöyle oldu:
"Basketbol tamamen mücadele oyunu. Bursa basketbol için çok muhteşem bir şehir. Bursa basketbol izlemeyi de biliyor. Ligdeki tek kadın antrenör benim. Keşke kadınların önü bir tık daha açılsa. Gittiğim her yere bunu aşılamaya çalışıyorum.Okullar açılır açılmaz bir kere alt yapı oluşturulması lazım. Dışarıdan oyuncu getireceğimize kendi alt yapımızdan oyuncu çıkarabiliriz. Bunun için okulların tek tek gezilip tek tek çalıştırılması lazım. İleride oyuncu yetiştirmek istiyorsak tek tek ilgilenmemiz lazım." Maddi zorluklara da değinen Erdem, "Biz Uludağ basketbol olarak maddi zorluk içerisindeyiz. Bir iki tane sponsor bizi rahatlatabilir" dedi.
Aksöz'ün, "Sizi basketbola kim başlattı?" sorusu üzerine Selen Erdem kariyerinden bahsetti.
"Okulda tarama yapmaya geldiler taramalarla beni de seçtiler. Orta ikinci sınıftaydım basketbola başladığımda. Tamamen çocuklukla başladı. Sonradan devam ettim" diyen Erdem, "En zor, en güzel olduğumuz dönemlerdi. Aziz Akkaya, Ekrem Memnun, kadın basketbol için çok önemli isimler. Beni çok güzel yetişirdiler ve yarın bir gün karşılarına koç olarak çıkabilirim. Benim için olimpiyata gitmek çok büyük bir hedefti. İnşallah ileriki zamanlarda olimpiyata koç olarak gitmek istiyorum" ifadelerinde bulundu.
Programın sonunda Ekrem Memnun'u idol olarak gördüğünü söyleyen Erdem, maçlara topuklu ayakkabıyla çıkmanın sırrına da değinerek, "Maçlara topuklu ayakkabıyla çıkıyorum, kadını temsil ediyorum ve benim için orası bir vitrin" sözleriyle konuşmalarını tamamladı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Spor, 2022.12.27 17:49