Annenin yediği ve içtiği her şey sütü aracılığıyla bebeğe geçtiğini söyleyen Çocuk Sağlığı Hastalıkları ve Alerji Uzmanı Prof. Dr. Yonca Tabak, süt veren annenin tükettiği kafenin bebekte reflüyü tetiklediğine dikkat çekti.
Süt veren annelerin kafein yönünden zengin olan çikolata başta olmak üzere kakaolu gıdalardan ve kahveden uzak durmasının bebeklerinin sağlığı açısından çok önemli olduğunu belirten Prof. Dr.Tabak "Anneler sütlerini artırmak için tatlı olarak bol çikolata tüketmeyi tercih edebiliyor. Oysa bu, bebeğin sağlığı için son derece zararlıdır. Bir de çikolatanın yanında kahve de tüketiliyorsa, aşırı kafein tüketiminden dolayı bebek için durum daha da vahim bir hâl alıyor. Bebeklerde ilk iki yaşta mide başı normalden daha gevşektir. Kafein de genel anlamda mide başını gevşeten ve midede asit salgısını artıran bir maddedir. Süt veren anneler, kafein içeren gıdalar tüketiyorsa bu doğrudan bebeği de etkilemektedir. Bebek de bol miktarda anne sütü kanalıyla kafein alır. Bu da bebeğin reflü olmasına ve ilerleyen zamanlarda reflüye bağlı diğer hastalıkların ortaya çıkmasına kaynaklık eder" diye konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Sağlık, 2014.01.13 08:02