İngiltere'deki ilkokullarda geçen yıl yazılım dersi okutulmaya başlandı. Federal Hükümet'in İnternet İşlerinden Sorumlu Danışmanı Gesche Joost bu uygulamanın Almanya'da da başlatılmasını istedi. Joost "Yoksa uluslararası alanda geride kalacağız" dedi. Joost'u araştırmalar da doğruluyor.
Federal Hükümet'in İnternet İşlerinden Sorumlu Danışmanı ve SPD'li politikacı Gesche Joost Almanya'daki ilkokullarda yazılım dersi okutulmasını talep etti.
İngiltere'nin böyle bir eğitime geçen yıl başladığına dikkat çeken Joost, Almanya'nın yeni iletişim teknolojilerinin çocuklara öğretilmesinde geri kaldığını bildirerek, "Çocukların dijital araştırma tekniklerini, yazılımı ve medyayı nasıl kullanacaklarını daha ilkokulda öğrenmeleri gerekiyor. Aksi takdirde uluslararası platformlarda bu konuda çok geride kalacağız" dedi.
Neue Osnabrücker gazetesine konuşan SPD'li politikacı, "Sorumlu danışman olarak tüm Avrupa'yı dolaşıyorum ve dünyanın diğer ülkelerinde bilgisayar ve internet teknolojileri konusunda neler yapıldığını çok iyi biliyorum" şeklinde konuştu.
Joost, dijital eğitimdeki eksikliklere dikkat çekmenin görevi olduğunu söyleyerek, "İlkokullarda yazılım dersleri verilebilmesi için şimdi karar alsak zaten konseptin yazılması ve ülke genelinde eğitime başlanması epey bir süre gerektirecektir. O bakımdan vakit kaybetmememiz lazım" ifadelerini kullandı.
Günümüzde bilgisayarın, internetin hayatın vazgeçilmezleri arasında olduğunu belirten, hem mesleki hem de özel hayatta dijital teknolojileri bilmenin önemine işaret eden Joost "Çocuklar medyayı sadece tüketmeyi değil aynı zamanda şekillendirmeyi de öğrenmeli" dedi.
Politikacı, bu konuda Almanya'nın çekingen davrandığını söyleyerek, "Aslında acilen harekete geçmemiz lazım. Kaybedecek zamanımız yok" diye konuştu.
ÖĞRENCİLER MEMNUN DEĞİL
Joost'un tespitlerini doğrulayan bulgular Federal Alman Bilgisayar Ekonomisi Telekomünikasyon ve Yeni Medya Birliği BİTKOM'un bir süre önce yaptırdığı bir araştırmada da ortaya çıktı. Araştırmaya katılan öğrenciler, okullarındaki bilgisayar donanımından memnun olmadıklarını söyledi. Orta dereceli okullarda öğrenim gören 14 yaşında ve daha büyük her beş öğrenciden biri, okullarındaki bilgisayar ve internet donanımını "kötü" veya "çok kötü" olarak değerlendirdi.
ÖĞRETMENLER ŞİKAYETÇİ
Kısaca VBE olarak bilinen Federal Öğretmenler Sendikası da okullardaki bilgisayar ve internet donanımının yetersizliğine dikkat çekti ve gelişmeleri "Bu konuda okullarda henüz Ortaçağ yaşanıyor" biçiminde değerlendirdi.
VBE söz konusu değerlendirmeyi Forsa Enstitüsü'ne yaptırdığı bir araştırma ile temellendirdi. Ankette ortaya çıkan bulgular öğretmenler için okullardaki öğretmenler odalarında genellikle tek bir bilgisayarın bulunduğunu ve bunun da tüm öğretmenlere yetmediğini gösterdi.
VBE Başkanı Udo Beckmann bu durumu eleştirirken, "Kötü koşullara rağmen öğretmenler yine de derslerde interneti ve dijital malzemeleri kullanıyorlar. Bunları kendi çabalarıyla başarıyorlar" dedi. Beckmann politikacıların bütçe kararları verirken okulları dikkate almalarını ve dijital öğrenime yatırım yapmalarını istedi.
Beckmann bu yatırımın ilkokullardan başlaması gerektiğine işaret ederek, okullarda dijital donanımın yetersiz olmasının yanı sıra varolan araç-gereçlerin bakımını yapacak personelin de bulunmadığını, uzman öğretmenlerin bu işi üstlendiğini söyledi.
Kaynak: Zaman
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2015.01.03 16:00