Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu'ndaki maaşlar tartışma konusu olmuştu. Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, kurumdaki bürokratların maaşlarına açıklık getirdi.
Buna göre genel sekreter 11.725 TL maaş alıyor. Başkan 10.999 TL maaş alıyor, hastane yöneticileri 10.958 TL, başhekimler 10.716 TL, başhekim yardımcıları 6.442 TL maaş alıyorlar. Bakan Müezzinoğlu, "Sözkonusu personelin almış olduğu ücretler kamuoyunda iddia edilenler kadar yüksek olmayıp aldıkları ücretler 11.725 ile 6.462 TL arasında değişmektedir" dedi.
Müezzinoğlu, MHP'li Alim Işık'ın sorusuna verdiği yanıtta, Kamu Hastaneleri Birliklerine 4 bin 445 kişinin atamasının yapıldığını, bunlardan 87'sinin genel sekreter, 56'sının tıbbi hizmetler başkanı, 83'ünün idari hizmetler başkanı, 74'ünün mali hizmetler başkanı, 292'sinin hastane yöneticisi, 674'ünün baştabip, 739'unun baştabip yardımcısı, 786'sının idari ve mali işler müdürü, 639'unun sağlık bakım hizmetleri müdürü, 918'inin müdür yardımcısı, 97'sinin hasta hizmetleri sağlığı otelcilik müdürü olduğunu açıkladı. Müezzinoğlu, birliklerde sözleşmeli statüde görev alacak personelin seçiminde 663 sayılı KHK hükümleri ile mesleki deneyim, bilgi birikimi, tecrübe ve liyakat kriterlerinin dikkate alındığını belirtti. Müezzinoğlu, "KHK yürürlüğe girmeden önce bu görevleri yapan personel bir kalemde yok sayılmamış söz konusu personelden 1903'ü ile tekrar idareci olarak sözleşme imzalanmıştır" dedi. Müezzinoğlu, kadrolardakilerin aldıkları maaşların iddia edildiği gibi 15-20 bin TL olmadığını belirtirken, aldıkları ücretleri de, "Genel sekreter 11.725, başkan 10.993, hastane yöneticisi 10.958, başhekim 10.716, başhekim yardımcısı 6.462 TL" olarak açıkladı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Ekonomi, 2013.04.11 14:45