Akaryakıtta tavan fiyat uygulamalarına ilişkin açıklamalarda bulunan EPDK Başkanı Yılmaz, "Şu anda elimizdeki rakamlara göre akaryakıt kâr marjları 43-46 kuruş arasında değişiyor. Bunun sağlıklı bir kâr marjı olduğunu düşünmüyoruz" dedi.
Daha önce kurul toplantılarında akaryakıtta dağıtım şirketleri için kâr marjını 37 kuruş olarak tespit ettiklerini belirten Yılmaz, "Dağıtım şirketlerinin bu fiyatları bir sinyal olarak alması gerekiyor. Bu dikkate alınmazsa bu hususta çalışma başlatmak durumda kalırız. Elbette taban fiyatı sinyalini vermek durumundayız" ifadesini kullandı.
1 KURUŞ'TAN NE OLACAK DEMEYİN
Ucuz akaryakıt tüketimi konusunda tüketicilere uyarılarda bulunan Yılmaz, "Lisanlı akaryakıt bayilerinden hangisi ucuz ise oradan akaryakıt almalılar. Çünkü Türkiye'deki 15 bin lisanslı akaryakıt istasyonunun yıllık toplam satışlarını 1 kuruş pahalı satmaları durumunda 250 milyon TL ek kar ediyorlar. Bu vatandaşın cebinden çıkan para. Tüketicilerin 1-2 kuruş diyerek bu meblağları küçümsememesi lazım" diye konuştu. Yılmaz, Türkiye'de 2005 yılından itibaren serbest piyasa uygulamasının söz konusu olduğunu hatırlatarak, şöyle devam etti: "5011 sayılı kanunun 10. maddesindeki fiyat oluşumuna ilişkin EPDK, tavan ve taban fiyat uygulaması yetkisine sahip. 'EPDK sadece tavan fiyat uyguluyor' diye yanlış bir algı var. Taban fiyat uygulama yetkimiz de var."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Ekonomi, 2014.08.27 08:10