Bursada Bugün'de 7 Eylül 2016 tarihinde yayınlanan 'Bursa Büyükşehir Belediyesi'nden bir ağaç katliamı daha!' haberine Büyükşehir'den açıklama geldi.
Bursada Bugün'de dün (7 Eylül 2016) yayınlanan haber şöyleydi:
Bursa Büyükşehir Belediyesi, gece yarısı operasyonuyla İzmir Yolu'nda bulunan ağaçları keserek bir skandala daha imza attı. Doğa katliamı yapan Büyükşehir Belediyesi, ağaçları keserken insan güvenliğini de hiçe saydı. Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin gece yarısı ağaç kesme operasyonlarına bir yenisi daha eklendi. Bursa'nın Nilüfer İlçesi'nde İzmir Yolu üzerinde orta refüjde bulunan yaklaşık 50 kadar ağaç gece geç saatlerde kesilerek doğa katliamı yapıldı.
Ağaçların kesimi sırasında çevre sakinleri de ağaçların kesilmesine tepki gösterdi. Yaklaşık 30 yıldır Karaman Mahallesi'nde yaşayan mahalle sakini Onur Ulutaş, doğa katliamı yapıldığını ve ağaçların kesilmesine anlam veremediğini söyledi. Hüseyin Coşkun isimli vatandaş ise, "Bu ağaçların kökünden sökülüp başka bir yere dikilmesi mümkün iken kesilmelerinin sorumlusu kim?" ifadelerini kullandı. Bursa Büyükşehir Belediyesi çalışanları ise yol genişletme çalışması yapılacağını iddia etti. Büyükşehir personeli, yaklaşık 50 ağacın kesilmesinin abartılacak bir şey olmadığını savundu. Bir başka personel de dikili ağacın kesilmesi taraftarı olmadığını söyleyerek kendilerine verilen talimatın uyguladıklarını ifade etti.
İş güvenliği 'sıfır'
Ağaç kesimi sırasında Büyükşehir Belediyesi çalışanlarının, iş güvenliğini de hiçe saydıkları görüldü. Bursa Büyükşehir personeli ağaç kesimi esnasında hiçbir güvenlik önlemi almadan, ellerindeki motorlu testerelerle birlikte metrelerce yüksekteki ağaçların tepesine çıkarak ikinci bir skandala daha imza attı. Görüntüler akıllara 'Topluma örnek olması gereken Bursa Büyükşehir Belediyesi İş Sağlığı ve Güvenliği kanuna uymazken, toplumun diğer kurumları bu kanuna nasıl uyar?' sorusunu getirdi.
Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin 8 Eylül 2016 günü yaptığı açıklama:
"07/09/2016 tarihli Bursada Bugün Gazetenizde yayımlanan " Bursa Büyükşehir Belediyesi'nden bir ağaç katliamı daha " başlıklı yazınız ilgili birimler tarafından incelenmiştir. Belediyemizce 1999-2000 yılları arasında gelişen ve değişen yol şartları göz önünde bulundurularak, İzmir yolu orta refüje hızlı gelişen geçici peyzaj çalışmasında kullanılan Top akasya dikilmesi uygun görülmüştür. Bu ağaçlar ekonomik ömrünü 15-20 yıl içerisinde tamamlayarak giderek formu bozulmaya ve kurumaya dönmektedir. Söz konusu alanda bulunan ağaçlar çeşitli nedenlerle korozyona uğradığı ve hasta olduğu gözlemlenmiştir. Belediyemiz ağaç söküm aracı veya diğer yöntemlerle nakledilmesi maddi olarak uygun bulunmadığından alandan kesilerek uzaklaştırılmıştır. Yapılan kavşak çalışmasından sonra alanda peyzaj çalışması ve ağaçlandırılması yapılacaktır.
Bilgilerinize sunar iyi çalışmalar dileriz."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2016.09.08 11:24