ABD; İsrail, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri'ne 10 milyar dolarlık silah satıyor
ABD'nin İsrail, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri'ne 10 milyar dolarlık silah satışı anlaşmasının tamamlanmak üzere olduğu açıklandı. Füze, savaş uçağı ve askeri nakliye araçları satışını içeren anlaşmanın söz konusu ülkelere yönelik İran'dan gelebilecek tehlikeler nedeniyle gerçekleştirildiği kaydediliyor.
Anlaşmanın son rötuşlarının ABD Savunma Bakanı Chuch Hagel'in Ortadoğu ziyaretinde yapılacağı belirtiliyor. Verilen bilgilere göre anlaşma, 2010'da ABD'nin Suudi Arabistan'a yaklaşık 30 milyar dolarlık F-15 satacağını açıklamasından sonraki ikinci büyük anlaşma... Fakat İran karşıtı cephede yer alan ülkelerin durumları anlaşmanın ayrıntı ve dengelerini çok hassas kılıyor. Örneğin, askeri gücünü giderek artıran İsrail'in İran'ın nükleer tesislerine tek aşına saldırmasından korkuluyor.
Anlaşmaya göre, İsrail ABD'den hava savunma radarlarına yakalanmayan yeni füzeler, kendi savaş uçaklarında kullanmak üzere gelişmiş radarlar, yakıt tanklı uçaklar ve V-22 Osprey askeri nakliye araçları alacak. Ayrıca İsrail bu yıl ABD'den 3 milyar dolarlık askeri yardım da alıyor.
Birleşik Arap Emirlikleri ise ABD'den toplam 5 milyar dolar değerinde 26 adet F-16 savaş uçağı ve havadan karaya füzeler alıyor. Bu füzelerin aynısından Suudi Arabistan da istiyor.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2013.04.19 12:49