ABD, Ortadoğu'da bulunan iki donanma gemisini geri çekiyor. Açıklama Amerikan Savunma Bakanlığı'ndan yapıldı.
Söz konusu iki gemi, USS Nimitz ve USS Graveley.
Ağustos ayında geri dönmesi planlanan USS Nimitz adlıdonanma uçak gemisinin geçtiğimiz günlerde ABD yönetimi tarafından çağrıldığı bildirildi.
Süveyş kanalı'ndan geçen geminin yılbaşından önce ABD'ye geri dönmesi bekleniyor.
Donanma gemisi USS Graveley'in de Akdeniz'den ayrıldığı ve ABD'ye dönmekte olduğu kaydedildi.
Obama yönetimi, ağustos ayında Suriye'nin kimyasal silah kullanımına yönelik sınırlı bir askeri eylemi gözden geçirdiği dönemde bölgedeki askeri varlığını artırmıştı.
ABD'nin 3'ü Akdenizde olmak üzere bölgede halen 4 gemisi bulunuyor.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2013.11.09 15:29