ABD, Yemen direnişine karşı Kızıldeniz'e 2 savaş gemisi daha konuşlandırma kararı aldı.
ABD'nin Arap Yarımadası ve Kuzey Afrika dolaylarındaki askeri varlığı artıyor.
Son olarak, Amerikan donanması, USS Laboon ve USS Truxtun isimli iki savaş gemisini, Arap Yarımadası ile Afrika'yı birbirinden ayıran Kızıldeniz'e konuşlandırma kararı aldı.
ABD, 2 hafta önce de Bab el-Mendeb boğazına USS Cole isimli destroyerini göndermişti.
Pentagon Sözcüsü Christopher Sherwood, ABD'nin Arap Körfezi (İran Körfezi), Umman Körfezi, Arap Denizi, Aden Körfezi ve Kızıldeniz'de "ticaretin serbestlliği" ve Amerikan müttefiklerini korumak için görev yapmaya devam edeceğini söyledi.
Ancak ABD'nin bölgedeki varlığını artırmasının, Yemen direnişinin Suudi gemisini vurmasıyla birlikte gündeme geldiği tahmin ediliyor.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2017.02.13 10:24