Başbakan Erdoğan, "Şubat ayında yeni bir atama yapacak, buna 10 bin öğretmen daha ekleyeceğiz. Ağustos'ta öyle zannediyorum ki 40 bin öğretmen daha ilave edeceğiz" dedi.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, 2014'ün şubat ayında yeni bir atamayla 10 bin öğretmen alınacağını bildirerek, "Ağustosta öyle zannediyorum ki 40 bin öğretmen daha ilave edeceğiz. Çok eksiğimiz var, çok öğretmen ihtiyacımız var, bunun farkındayız" dedi.
Erdoğan, Trabzon Valiliğince Hamamizade İhsan Bey Kültür Merkezinde düzenlenen Öğretmenler Günü kutlama programında, öğretmenliğin sabır, aşk ve sevgi isteyen bir meslek olduğunu belirterek, bu sabır, aşk, sevda ve tahammülün Türkiye'nin belirli bazı bölgelerinde daha yüksek seviyelerde olması gerektiğini söyledi.
Erdoğan, öğretmenlerin çektiği çileleri, gösterdikleri gayretleri bildiğini ifade ederek, Karadeniz bölgesinde eğitim alt yapısının uzun yıllar ihmal edildiğini ama buna rağmen bölge insanın bu olanaklara rağmen eğitimini tamamlandığını, bunda da Karadeniz'de öğretmenlik yapanların çok büyük katkısının olduğunu dile getirdi.
Karadeniz'de öğretmenliğin sadece öğretmek olmadığını, örnek alınacak, izinden gidilecek, tuttuğu ışıkta yürünülecek bir rol model de olduğunu vurgulayan Erdoğan, birçok Karadenizli çocuğun öğretmenlerinin açtığı yoldan ilerleyerek ülkenin ekonomisine, siyasetine, idaresine, sanatına ve sosyal hayatına katkı sağalar hale geldiğini kaydetti.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Eğitim, 2013.11.24 15:58