İzmir İl Halk Sağlığı Müdürü Uzm. Dr. Mustafa Kırlangıç, "İzmir'de 2016 yılında yapılan denetimlerde 36 işletmeye sigara yasağına uymadığı için kapatma cezası verildi" dedi
İzmir İl Halk Sağlığı Müdürlüğü, "9 Şubat Dünya Sigara Bırakma Günü" nedeniyle basın toplantısı düzenledi. İzmir İl Halk Sağlığı Müdürü Uzm. Dr Mustafa Kırlangıç, kapalı alanlardaki sigara yasağı ile ilgili önemli rakamlar verdi. Kapalı alanlarda tütün ürünleri tüketilen bin 597 işletme hakkında tutanak tutulduğunu ve kapalı alanlarda sigara içen bin 213 kişiye para cezası uygulandığını belirten Kırlangıç, 2016 yılında İzmir'de yapılan denetimlerde 36 işletmeye kapatma cezası verildiğini açıkladı.
2 SAAT İÇİNDE MÜDAHALE
Kapalı alanlardaki tütün kullanımı ihlalleriyle ilgili denetimleri aralıksız sürdürdüklerini belirten Kırlangıç, "İhlal ihbarı yapılan yerlere denetim elemanlarının en geç 2 saat içinde gidiyoruz. Taviz vermeden hem sigarayla zararları konusunda bilgilendirme hem de denetimlere taviz vermeden devam edeceğiz. Elektronik sigara da zararlı. İçinde nikotin var. Nargile de zararlı. Nargile içilen işletmeler de kapalı alan kurullarına uymak zorundadır. Vatandaşların ilerleyen dönemde sigara ihlalini cep telefonu uygulamasından şikayet edebilecek" dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Sağlık, 2017.02.08 09:23