Bakan Yıldırım, tutukluluk süreleri ve oranının fazla olduğunu kaydederek "250. maddeyle ile ilgili bir düzenleme yapacağız" dedi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit körfez geçişi dahil) otoyolu projesi kapsamında yapılacak İzmit Körfezi Asma Köprüsü'nün 3 boyutlu tam modelinin ''Rüzgar Tüneli'' testi için dün geldiği İtalya'nın Milano kentinde, gazetecilerle yaptığı sohbet toplantısında gündemdeki konuları değerlendirdi.
28 Şubat'ın "üzeri kapanabilir bir iş olmadığı"nı ifade eden Binali Yıldırım, "28 Şubat, olması lazım gelen noktaya geldi. 28 Şubat, öyle üzeri kapanabilir bir iş değildi. Birçok insanın yüreğini sızlatan, birçok insanı mağdur eden açıkçası darbe desen darbe değil. Böyle zamana yayılmış, demokratik tavır adı altında bir baskı rejimi. Adı konmamış" dedi.
"Uygulamalarda hepimizin yanlışı var" diyen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, tutuklamaların uzun süre olması ve kovuşturma dosyalarının hazırlanmasında Türkiye'de sıkıntılar olduğunu söyledi.
Tutukluluk süreleri ve tutuklama oranının çok fazla olduğunu kaydeden Yıldırım, "Bir noktada hak veriyorum. Yani kamu vicdanında, yargıyla ilgili düşünce henüz istediğimiz yerde değil. Mesela 250. maddenin, özel yetkili savcıların yetkilerini çok ölçüsüz kullandığı kanaati kamuoyunda yerleşti" dedi.
Bu durumun toplumda sorgulandığını aktaran Yıldırım, şu bilgiyi paylaştı:
"Onun için biz şimdi 250 ile ilgili bir düzenleme yapacağız bunun kararını verdik. 250'deki yetkilerin daha itinalı kullanılmasına yönelik. Bir kere kamu adına yetki kullanan kimse lafügüzaf olamaz. Bu dengenin sağlanması lazım. Kamu adına yetki kullananların verdikleri karardan doğan zararın kendilerine rücu etmesi lazım. Memurda böyle ama yargıda böyle bir şey yok. Belki terfi gecikmeleri yaşanıyor ama bunlar yeterli önlemler değil. Adalet Bakanlığı şu anda o çalışmayı yapıyor."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2012.05.27 17:23