Özgün mimari özelliklerini bugüne kadar taşımayı başaran ancak günümüzde harabe halinde kaderini bekleyen Nilüfer'e bağlı Yaylacık Köyü'ndeki tarihi Camii, Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından öngün kimliğiyle yeniden bölgeye kazandırılıyor.
Tarihi yapıda sürdürülen restorasyon çalışmalarını yerinde inceleyen Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, 2300 yıllık surlardan, 80-90 yıllık cumhuriyet dönemi yapılarına ve 600 yıllık Osmanlı eserlerine kadar kentin her köşesinde eserlere sahip çıktıklarını hatırlattı. Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Bayram Vardar ve Fen İşleri Daire Başkanı Fehmi Ökten'den çalışmalar hakkında bilgiler alan Başkan Altepe, geçtiğimiz yıl başlayan çalışmaların tamamlanma aşamasına geldiğini ve 150 yıla ulaşan tarihi olan caminin önümüzdeki ay ibadete açılabileceğini vurguladı.
Son yüzyılın başında restorasyon geçirmiş olan tarihi camiinin üzerindeki tüm yüklerin alındığını, daha önce çatlamış olan minarenin de belli bir noktaya kadar sökülerek yeniden yapıldığını kaydeden Başkan Altepe, "Tarihi mirasın korunması ve gelecek kuşaklara aktarılmasına yönelik çalışmalarımız merkezde çok yoğun bir şekilde sürüyor. Ancak, merkeze paralel olarak ilçelerimizdeki tarihi değerlerimize de el attık. Kestel, Gürsu, Mudanya, Gemlik, Nilüfer, Yıldırım ve Osmangazi'deki tarihi değerlerimiz birer birer ayağa kaldırılıyor. Nilüfer'e bağlı Yaylacık Köyü'ndeki bir anıtsal değerimizi kurtararak hem bu köye hem de Nilüfer'e önemli bir eser kazandırmış oluyoruz" dedi.
Başkan Altepe ile birlikte inşaat çalışmalarını inceleyen Yaylacık Köyü Muhtarı Mehmet Gökay da, köy halkının 100 yıla yakın süre ibadet mekanı olarak kullandığı tarihi caminin ilk günkü ihtişamına kavuşturulmasını nedeniyle Başkan Altepe'ye teşekkür etti.
Bu arada Yaylacık Camii'nden yıllar önce sökülen ve kaybolmaması için Kent Müzesi'ne bağışlanan orijinal kitabeyi de inceleyen Başkan Altepe, bu kitabenin kısa süre içinde orijinal yerine takılacağını da sözlerine ekledi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2012.05.09 14:13