Hasan Boztürk
hasanbozturk@hotmail.com
Bursa kar sınavını geçti
31 Ocak 2022 Pazartesi, 17:08
Tebrik ederek başlayalım.
Bu önemli.
Görev alan ekibi kutlamak motive edicidir çünkü.
Kar yağışının olumsuz etkilerini en aza indirme çabası gelecek yıl da gerekli, sonrasında da.
İlginçtir, toplum olarak yol ve hava şartlarının hep ideal seviyede olmasını istiyoruz ne yazık ki.
Her mevsim güllük gülistanlık olsun isteriz.
Oysa kar yağışı doğa için ve beraberinde bizim için olmazsa olmaz noktada bulunuyor.
Susuzluk yaşamamak için ve bulaşıcı hastalıkların azalması için dahası doğal denge için vazgeçilmez bir nimet.
O halde kar yağışını bekleyeceğiz ve idare olarak, bireyler olarak kar yağışının olumsuz etkilerine hazırlıklı olacağız.
"İstanbul'a kar yağmadan Türkiye'ye kış gelmezmiş" sözü önemli.
Yoksa Erzurum'daki kar yağışı öyle bir noktada ki, İstanbul'daki yağış devede kulak misali.
Ama İstanbul'daki kar yağışı ile birlikte Türkiye kış geldiğini idrak etmiş oldu.
Bundan sonra da öyle olsa gerek.
Orada da yönetimsel sorunlar ön plana çıkmış oldu.
Toplumumuzda tüm olumsuz hava şartlarına katlanma eğilimi vardır ama yöneticilerin de yanında olması beklenir.
Özellikle siyasetçilerden beklenti budur.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun en çok eleştiri aldığı husus da burası zaten.
Ekipleri koordine edememe bir yana kar yağışının en yoğun olduğu saatlerde Birleşik Krallık Büyükelçisi ile yemekte buluşması ve yol güzergahının kar küreme aracıyla açılmasının yanı sıra bu aracın yemek boyunca beklemesi infial uyandırdı.
(Bu arada bir belediye başkanı ilgili birimlerden izin almadan yabancı misyon şefiyle gizli görüşmesi doğru kabul edilmez. Ve takip edilmesi her devlet açısından doğaldır)
Dolayısıyla çokça eleştirildi.
Eğer İmamoğlu sahada olsaydı görev alanına giren yollarda mücadelesini gösterir, diğer alanlarda da ilgili kurumların daha fazla çalışmasını sağlardı.
Elbette İstanbul ile Bursa'yı kıyaslamıyoruz.
İstanbul'u yorumlarken Çorlu'dan itibaren ve Gebze'den itibaren algılamaya başlıyoruz.
Ancak mücadele bağlamında yetersiz kalınmasını haklı çıkarmaz bu durum.
Kaldı ki, meteoroloji günler öncesinden uyarmışken.
Bursa'nın kar yağışına hazırlıklı olduğu izlenimi ediniyoruz.
Başkan Alinur Aktaş'ın hem kendi birimleri hem de diğer kurumların ekiplerini harekete geçirerek koordine görevini yerine getirdiğine tanıklık ettik.
Yolların ulaşıma açık olması bunun göstergesiydi.
Sonrasında "yollar açık hatta kaldırımlar da" söylemi önemli.
Burada Başkan Aktaş'ın toplumdan olumlu not aldığını düşünüyoruz.
Besaş ekmek zammının açıklanmasına kadar tabi.
Kar yağışının olumsuz etkilerini en aza indirme çabasında gösterilen başarıyı gölgelemesi ayrı bir yazı konusu.
Yazarın Diğer Yazıları
Siyasette sonbahar hazırlığı
24 Haziran 2026 Çarşamba, 17:51
Ara yerel seçimin şifreleri AK Parti, CHP, MHP
10 Haziran 2026 Çarşamba, 23:25
Bu iş mahkemede de bitmez: CHP'nin geleceği ne olacak?
05 Haziran 2026 Cuma, 15:39
CHP'de mühür kimde? Kılıçdaroğlu mu Özel mi?
01 Haziran 2026 Pazartesi, 21:53
Türkiye'de hiçbir şey sürpriz olmayacaktır: CHP'de yeni dönem nasıl olacak?
25 Mayıs 2026 Pazartesi, 16:40
Bursa'da belediyelerin karnesi: 2 yıl geride kalırken...
11 Mayıs 2026 Pazartesi, 17:21
Büyükşehir'in yeni dönemi ve acil konular
05 Nisan 2026 Pazar, 17:59
Dağ Yöresi özeleştiri yapıyor mu? Dağ ilçelerine önce dağlılar sahip çıkmalı
10 Mart 2026 Salı, 15:52
Bursa'da kritik dönemeç! Gözler pazar gününde
06 Mart 2026 Cuma, 15:21
Esnaf odalarında değişim sinyali mi? Değişim oldu ama zirve rakipsiz gibi
01 Mart 2026 Pazar, 00:16