Turistik bölgede alevler 2 dekarlık alanı kül etti
Güncel, 2026.06.28 13:01Balıkesir'in Edremit ilçesinde turistik Çamlıbel Mahallesi'nde çıkan ot yangını, kısa sürede yayılarak bölgede paniğe neden oldu. Ekiplerin hızlı müdahalesi sayesinde alevler kontrol altına alınırken, yaklaşık iki dekarlık alanın zarar gördüğü bildirildi.
Yangın, Çamlıbel Mahallesi Dilek Tepesi mevkisinde kuru otların bulunduğu alanda henüz belirlenemeyen bir nedenle başladı. Alevleri fark eden vatandaşların ihbarı üzerine bölgeye orman ekipleri ve itfaiye sevk edildi.
Ekipler yangını kısa sürede kontrol altına aldı
Olay yerine ulaşan ekipler, rüzgârın da etkisiyle büyüme riski taşıyan yangına hızlı şekilde müdahale etti. Yoğun çalışmaların ardından alevler yerleşim alanlarına sıçramadan kontrol altına alındı ve tamamen söndürüldü.
Yangının ardından yapılan ilk incelemelerde, 565/121 ve 565/123 ada parsellerinde bulunan kuru otların yandığı ve toplamda yaklaşık iki dekarlık otlak alanın zarar gördüğü tespit edildi.

Bölgede soğutma ve inceleme çalışmaları sürüyor
Yangının tamamen söndürülmesinin ardından ekipler bölgede soğutma çalışmalarına devam etti. Olası yeniden alevlenmelere karşı çevrede güvenlik önlemleri artırıldı.
Edremit Orman İşletme Müdürlüğü ekipleri, yangının çıkış nedenine ilişkin inceleme başlattı. Olayla ilgili soruşturmanın sürdüğü bildirildi.
Kaynak: IHA
Güncel, 2026.06.28 13:01