Ordu'nun 'orman gülleri' çiçek açtı
Güncel, 2026.06.23 10:52Ordu'nun Kumru ilçesinde yer alan Düzoba Yaylası'nda, yalnızca Kırkızlar mevkisinde görülen kırmızı orman gülleri çiçek açtı. Bölgedeki doğal farklılık, hem görsel güzelliği hem de yerel anlatılarla dikkat çekiyor.
Karadeniz'in birçok yaylasında sarı renkte açan orman gülleri, Düzoba Yaylası'nın Kırkızlar mevkisinde ise kırmızı tonlarıyla kendini gösteriyor. Bölge halkı bu farklılığın, yıllardır anlatılan "kırk kız kardeş" efsanesiyle bağlantılı olduğuna inanıyor. Hikâyeye göre yaşanan bir anlaşmazlık sonrası bu alanda çiçeklerin kırmızıya dönüştüğü anlatılıyor.
DOĞASEVERLERİN İLGİ ODAĞI
Her yıl belirli dönemlerde açan kırmızı orman gülleri, hem görüntüsü hem de yaydığı koku ile doğa tutkunlarının ve fotoğraf meraklılarının ilgisini çekiyor. Bölge, özellikle bahar aylarında ziyaretçi akınına uğruyor.
KORUMA ÇAĞRISI
Vatandaşlar, Kırkızlar mevkisindeki bu özel bitki örtüsünün korunması gerektiğini belirterek alanın gelecek nesillere aktarılması için koruma altına alınmasını talep ediyor. Doğal güzelliğiyle öne çıkan bölge, Karadeniz'in en dikkat çekici yayla noktalarından biri olarak gösteriliyor.
Kaynak: IHA
Güncel, 2026.06.23 10:52