İznik Gölü'nde şaşırtan gerçek: Balığı tutuyorlar ama satamıyorlar!
Bursa Bölge, 2026.06.23 10:55Bursa'nın Orhangazi ilçesine bağlı Narlıca Mahallesi'nde faaliyet gösteren balıkçılar, İznik Gölü'nde avlanan gümüş balığının korunması ve üretimin artırılması için yıllardır beklenen soğuk hava deposu ve balık işleme tesisinin hayata geçirilmesini istedi. Bölgede en fazla gümüş balığı üretiminin yapıldığı Narlıca'da balıkçılar, tesis eksikliği nedeniyle ciddi kayıplar yaşadıklarını belirterek yetkililere çağrıda bulundu.
FATİH MISIR / BURSADA BUGÜN
Türkiye'nin beşinci, Marmara Bölgesi'nin ise en büyük gölü olan İznik Gölü'nde özellikle yaz aylarında yoğun olarak avlanan gümüş balığı, Narlıca Mahallesi'nde geçim kaynağı olmaya devam ediyor. Ancak balıkçılar, tuttukları balıkları muhafaza edecek ve işleyecek bir tesis bulunmaması nedeniyle ürünlerini düşük fiyatlarla tüccarlara vermek zorunda kaldıklarını ifade ediyor.
Narlıca Su Ürünleri Kooperatifi Başkanı Ertan Baştürk, mahallede 45 ortaklı kooperatif olarak her yıl ortalama 500 ton gümüş balığı avladıklarını belirterek, tesisleşmenin artık zorunlu hale geldiğini söyledi.

"Balıklar sıcakta eriyor"
Balıkların sıcak hava nedeniyle kısa sürede bozulma riski taşıdığına dikkat çeken Baştürk, "Soğuk hava depomuz olmadığı için tuttuğumuz balıkları bekletemiyoruz. Bu nedenle tüccar ne zaman isterse o zaman avlanmak zorunda kalıyoruz. Kendimiz avlayıp depolayamadığımız için de tüccarın verdiği fiyatı kabul etmek zorunda kalıyoruz. Bu durum hem gelir kaybına hem de üretimin azalmasına neden oluyor" dedi.

"Tesis hem balıkçıyı hem mahalleyi kalkındırır"
Soğuk hava deposu ve işleme tesisinin kurulması halinde tüketicilerin doğrudan Narlıca'ya gelerek balık satın alabileceğini ifade eden Baştürk, bunun bölge ekonomisine de katkı sağlayacağını söyledi.
Baştürk, "Böyle bir tesis sadece balıkçılar için değil, mahallemiz için de önemli. İnsanlar doğrudan buraya gelip alışveriş yapabilecek. Bu da hem mahallemizin tanıtımına hem de İznik Gölü turizmine katkı sağlayacaktır" diye konuştu.

"Her yıl yüz binlerce lira ödüyoruz"
İznik Gölü'nde gümüş balığı avcılığı yapmak için her yıl yüksek bedeller ödediklerini belirten Baştürk, yeni zamlarla birlikte bu rakamın 400 bin liranın üzerine çıkacağını söyledi.
Baştürk, "Bu parayı balık tutsak da tutmasak da ödüyoruz. Bu maliyetlerin karşılanabilmesi için daha fazla üretim yapmamız gerekiyor. Bunun yolu da tesisleşmeden geçiyor. 2022 yılında Orhangazi Ticaret ve Sanayi Odası ile birlikte bir proje hazırlayıp Bursa Büyükşehir Belediyesi'ne sunduk. O dönemde olumlu karşılandı ancak aradan geçen yıllara rağmen herhangi bir gelişme yaşanmadı" ifadelerini kullandı.

"Sesimizi duyun"
Yetkililere çağrıda bulunan Ertan Baştürk, "Kazandırılacak bir soğuk hava deposu ve işleme tesisi hem bölgemiz hem de İznik Gölü balıkçılığının geleceği için büyük önem taşıyor. Balıkçılığın sürdürülebilirliği için bu yatırım artık bir ihtiyaç değil, zorunluluktur. Tüm yetkililerden sesimizi duymalarını bekliyoruz" dedi.
Bursa Bölge, 2026.06.23 10:55