Bursa'da bir dönemin simgesi yaşamaya devam ediyor!

Bursa Bölge, 2026.06.23 14:30

Cep telefonlarının hayatın vazgeçilmez bir parçası haline gelmesine rağmen, Bursa'nın çeşitli yerlerinde ankesörlü telefonlar varlığını sürdürmeye devam ediyor.

Bursa'da bir dönemin simgesi yaşamaya devam ediyor!

YUSUF OSMAN İMAN/ BURSADA BUGÜN

Bir dönemin en önemli iletişim araçlarından olan ankesörlü telefonlar, bugün hem nostaljik görüntüleriyle dikkat çekiyor hem de ihtiyaç halinde kullanılabiliyor.

Bir zamanlar şehirlerin en işlek noktalarında önlerinde kuyruklar oluşan ankesörlü telefonlar, teknolojinin gelişmesiyle eski önemini yitirdi. Ancak Bursa'da özellikle Atatürk Caddesi'nde bulunan PTT, çevreleri ve bazı kamu kurumlarının yakınlarında bulunan telefon kulübeleri geçmişin izlerini günümüze taşıyor.

DÜNDEN BUGÜNE TELEFONLAR

İlk manuel telefon santrali 1909 yılında İstanbul Büyük Postane binasında kullanılırken, Türkiye'nin ilk otomatik telefon santrali ise 1926 yılında Ankara'da 200 hat kapasitesiyle hizmete girdi. 1982 yılında şehirlerarası ve milletlerarası görüşmelere açık ankesörlü telefonların kurulmasıyla iletişimde yeni bir dönem başladı. 1994 yılında GSM teknolojisinin Türkiye'ye gelmesiyle kullanımı azalan ankesörlü telefonlar, bugün geçmişten kalan bir iletişim aracı olarak varlığını sürdürüyor.

Bursa Bölge, 2026.06.23 14:30