Danıştay'da bir aydır yaşanan başkanlık düğümü çözüldü.
Hüseyin Karakullukçu'nun 15 Haziran'da yaş haddinden emekliye ayrılmasının ardından iki kez toplanan Danıştay Genel Kurulu, aday çıkmadığı için başkanlık seçimini yapamamıştı. Genel Kurul'un 3'üncü kez yapılan toplantısında başkanlık için tek aday olan Zerrin Güngör ise seçilmesi için gerekli olan 79 oyu alamamıştı. Dün dördüncü kez toplanan Danıştay Genel Kurulu, Zerrin Güngör'ün yine tek aday olarak katıldığı seçim için sandık başına gitti. Güngör, öğleden sonraki oylamada 80 üyenin oyunu alarak Danıştay'ın yeni başkanı oldu. Güngör, "Hayırlı olmasını diliyorum" dedi. Güngör, Danıştay tarihinin 3'üncü kadın başkan unvanını kazandı.
Başkanvekilliği yapıyordu
Zerrin Güngör, 1955'te Kırşehir'de doğdu. Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisinden 1976'da mezun olan Güngör, 1985'te Danıştay Tetkik Hakimi, 1999'da Danıştay Savcılığına atandı. Danıştay Üyeliğine 2008'de seçilen Güngör, 2012'den bu yana Danıştay Başkanvekilliği görevini yürütüyordu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2013.07.19 08:51