Başbakan Yıldırım, yargılamaları hızlandırmak için yeni bir reform paketini yakında Meclis'e sunacaklarını söyledi.
Beştepe Millet Kongre ve Kültür Merkezi'nde Adalet Şurası düzenlendi.
Şura'ya Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım da katıldı.
Şu sıralar burada bir konuşma yapan Yıldırım'ın açıklamalarından öne çıkanlar şöyle:
"Önceliğimiz adalet ve kalkınma. Yolun başından beri bu iki temel kavramı birbirine bağladık. Geciken adalet vicdanları yakan bir ateşe dönüşüyor. yargı bağımsızlığını anayasal teminatla güçlendirdik. Adaletin dayanağı ve kaynağı hep insan olmuştur. Bu nedenle insanı esas alan bir adalet anlayışı yolumuzu aydınlatacak. Hedef uyuşmazlıkları en kısa zamanda en az maliyetle etkili bir şekilde çözmektir. Bunu için alternatif usüller yaygınlaşmaktadır.
Yargıya olan güveni daha da artırmak ve yargılamaları hızlandırmak amacıyla bir dizi yeniliği ihtiva eden yeni bir reform paketini de yakın bir zaman içerisinde yüce Meclis'e getirmiş olacağız. Adli yargıda halen 9 merkezde faaliyet gösteren istinaf mahkemelerinin sayısını artıracağız, 15'e çıkaracağız.
Hukuku ve yargıyı, adaleti sağlamanın imkanı olmaktan çıkarıp örgütsel bir yapının aracı haline dönüştürmek isteyenler, hukuk sistemine de çok büyük zarar verdiler. Dolayısıyla FETÖ ile mücadele, istiklal ve istikbal mücadelesi olmanın yanında aynı zamanda yargının güven ve itibar mücadelesine dönüşmüştür. Bu mücadeleyi, adalet terazisini doğru tutarak kazanacağımıza yürekten inanıyorum.
Suçlular hak ettiği cezayı mutlaka görecektir. Ancak bu süreci zehirleyecek sulandıracak amacından çıkaracak tuzaklar karşısında dikkatli olmak önemlidir. Bu yıl sonuna kadar darbeye bizatihi karışmış olanların davaları sonuçlanacaktır. Örgüt üyeliği davalarında ise örgüt üyeliği tespiti dikkat gerektiriyor. FETÖ'nün birçok insanı adli sürecin içine çekme gayreti göstermektedir. Adalet camiamız bu tuzağa asla düşmeyecektir. Bunun örneği ByLock'taki teknik tuzağın açığa çıkarılmasıdır."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Siyaset, 2018.01.10 13:04