Genelkurmay Başkanı Orgeneral Necdet Özel'in, "Balyoz" ve "Ergenekon" davalarında tutuklu askerler için yeniden yargılanma seçeneğini Milli Güvenlik Kurulu toplantısına taşıdığı öne sürüldü.
Genelkurmay Başkanlığı'nın dün yaptığı açıklamayla "Balyoz" ve "Ergenekon" davalarında tutuklanan askeri personelin durumu bir kez daha gündeme geldi.
Kulislere yansıyan bilgilere göre, perşembe gün yapılan Milli Güvenlik Kurulu (MGK) toplantısının önemli bir bölümünde bu konu ele alındı.
Bu gelişmelerin ardından dün Genelkurmay Başkanlığı'ndan internet sitesi aracılığıyla bir açıklama yapıldı.
Açıklamada "TSK personelinin hukuki durumunu ilgilendiren konulardaki gelişmelerin hukuk devleti ve hakkaniyet ilkelerine bağlı kalınarak sonuçlandırılmasının yakından takip edilmesine devam edilecektir" ifadesi kullanıldı.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın siyasi Başdanışmanı Yalçın Akdoğan'ın "Orduya kumpas kuruldu" açıklamasının ardından sanık avukatları, yeniden yargılanma talebinde bulunmuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2013.12.28 09:40