Hak ve Özgürlükler Partisi Genel Başkanı Kemal Burkay'dan, 1 Mayıs'ı Taksim'de kutlamak isteyen sendikalara eleştiri geldi.
Burkay bazı çevrelerin öteden beri 1 Mayıs'ı bir direniş, bundan da öte çatışma günü gibi görüp anladıkları, barışçı türden gösterilerin onları kesmediğine dikkat çekti. Burkay, "Geçmiş yıllarda rastlandığı türden provokatif girişimleri de hesaba katmak gerekir. Bu nedenle Valiliğin bu yıl 1 Mayıs gösterileri için başka bir alan göstermesi mantıklı görünüyor. 1 Mayıs kutlamalarını ille de Taksim'de yapma inadı mantıklı görünmüyor." dedi.
BU KEZ DURUM FARKLI
Yazılı açıklama yapan Burkay, İstanbul'da 1 Mayıs gösterilerinin hangi alanda yapılacağının sendikalarla Valilik arasında bir krize dönüştüğünü hatırlattı. Geçmişte de benzer krizler yaşandığını, sendikaların 1 Mayıs'ı Taksim'de kutlamak istediğini ama valiliğin bir dönem buna izin vermediğini anlatan Burkay, "Son olarak geçtiğimiz yıl, Valilik inadından vazgeçmiş ve kutlamaların Taksim'de yapılması mümkün olmuştu. Ancak bu kez sorun çıkmasının nedeni farklı. Taksim alanı şu anda yapılmakta olan düzenleme nedeniyle yer yer bir inşaat alanı durumunda ve zaten normal durumlarda bile orada araç ve yaya trafiği hiç de kolay değil. Bu durumuyla alanın, 1 Mayıs gibi bir günde kitlelerin orada gösteri yapması için hiç de uygun düşmediği açık. Hele herhangi bir olay çıkması durumunda ciddi riskler doğabilir, ezilmelere, can kayıplarına yol açılabilir. Ki bu ihtimal yok sayılamaz. Geçmiş yıllarda rastlandığı türden provokatif girişimleri de hesaba katmak gerekir. Bu nedenle Valiliğin bu yıl 1 Mayıs gösterileri için başka bir alan göstermesi mantıklı görünüyor. Buna karşılık, 1 Mayıs kutlamalarını ille de Taksim'de yapma inadı mantıklı görünmüyor." diye konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2013.04.29 21:15