BDP ve DTK'nın 'Anadilde eğitim için bir haftalık okul boykotu' çağrısına Van'da kısmen uyulurken, Hakkari'de okulların büyük bölümü boş kaldı. Hakkari Valisi Necmettin Kalkan, eğitim döneminin ilk gün olması nedeniyle çocukların okula gelmediğini belirterek, "Birilerinin bu çocukları eğitimden mahrum etmesini, engellemesine dönük gayretlerini Hakkari Valisi olarak kınıyorum" dedi.
BDP ve DTK'nın çağrısı üzerine bugün Van'ın özellikle kenar mahallelerindeki okullarda kısmen boykot yapıldı. Bazı okullarda sınıflarda çok az sayıda öğrenci sivil kıyafetleriyle sıralarda oturdu. Van'ın Hacıbekir Mahallesi'nde bulunan Van Gölü İlköğretim Okulu da boykot nedeniyle boş kaldı. Boykota uymayıp dersbaşı yapan bazı öğrencilerle birlikte bir öğrencinin Kürdistan tişörtü ile sıraya oturması ise dikkat çekti.
HAKKARİ'DE BİR YANDA TÖREN BİR YANDA BOYKOT
Boykot çağrısına Hakkari'de büyük oranda uyuldu. 408 okulun bir çoğunun sınıfları boş kaldı. Bir yanda boykot yapılırken, bir yandan da yeni eğitim öğretim döneminin başlaması nedeniyle resmi tören düzenlendi. Cumhuriyet İlköğretim okulu bahçesindeki törene Hakkari Valisi Necmettin Kalkan, kurum amirleri, öğretmenler ve yaklaşık 100 öğrenci aileleriyle birlikte katıldı.
"ÇOCUKLARI EĞİTİMDEN MAHRUM EDENLERİ KINIYORUM"
Öğrencilerle sohbet eden Vali Kalkan, törende okunan şiirleri de dikkatle dinledi. Hakkari'de boykotun çok etkili olmadığını belirten Vali Kalkan, okulların ilk günü olması nedeniyle öğrencilerin okula gitmediğini söyledi. Çocukların eğitimine engel olanları kınadığını belirten Vali Kalkan, şöyle konuştu:
"Genelde ilk hafta çocukların sınıflara, derslere alıştığı haftadır. Bugün bakın törende 200 çocuk ve aileleri vardı. Ben onlara ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Bu çocukların okuması yönündeki engellerin kaldırılması için gayret sarf edilmesine rağmen, birilerinin bu çocukların eğitimden mahrum edilmesine, engellenmesini sağlamaya dönük gayretlerini de Hakkari Valisi olarak kınıyorum. 2013-14 eğitim öğretim yılı tüm ülkemize olduğu gibi ilimize de barış ve huzur getirmesini temenni ediyorum. Hepimiz çocuk sahibiyiz, evlat sahibiyiz. Hepimizin arzusu çocuklarımızın en iyi okullarda okuması, en iyi öğretmenlerden eğitim almasıdır. Dolayısıyla öğretmen arkadaşlarımıza büyük görev ve sorumluluk düşüyor. Özellikle yönetici ve öğretmen arkadaşlarımdan ricam bu çocukların sosyalleşmesine yardımcı olmalarıdır."
Sınıfları gezen Vali Kalkan, okula gelen öğrencilere kışlık bot hediye etti.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2013.09.16 14:50