Bursa'nın Yıldırım ilçesine bağlı Ulus Mahallesi'nde 12-13 yaşlarındaki çocukların sokaklarda madde bağımlılığına yönlendirilmeleri muhtarı çileden çıkardı. Vali ve belediye başkanına yalvaran muhtar İlhami Ağ, "Anne-çocuğa eğitim projesi hazır. Bunu hayata geçirmezsek, spor tesisleri yapmazsak sokaklarda sıkıntı yaşanması kaçınılmaz" dedi.
Mesut DEMİR/BURSADABUGUN.COM
Bursa'nın Yıldırım ilçesine bağlı Ulus Mahallesi muhtarı İlhami Ağ, Bursada Bugün'e yaptığı açıklamada, mahallenin nüfusunun 20 binin üzerinde olduğunu, Doğu, Güneydoğu ve Karadeniz'den göç eden insanlardan oluştuğunu söyledi.
GÖÇ ÇOK, OKUL YETERSİZ
Mahalleye aşırı göç olduğu için hareketli bir mahalle olduğunun altını çizen muhtar İlhami Ağ, "Eğitimde sıkıntılarımız var. Yeni sistem ile birlikte okullarımız uzak kalıyor. Mahallemize yeni bir okul yaptırdık. En çok çocuk olan, en çok eğitime ihtiyacı olan bir mahallede en büyük eksik de okul. Bir okul yapıldı ama yeterli değil. Eğitim için mahallemize daha fazla okul gerekiyor. Yeni bir okul yaptırmak için kamulaştırma gerekiyor. Çünkü, mahallemizde hazine arazi yok" dedi.
KENTSEL DÖNÜŞÜMDE KAÇAK GÜREŞİLİYOR
Mahallenin yapılan şuyulandırma nedeniyle imar sorunu yaşadıklarına dikkat çeken İlhami Ağ, "Çarpık yapılaşmayı önlemek için yapılan şuyulandırma iyice karışık hale getirdi. Hiç kimsenin ne arsası ne evi aynı yerinde değil. Hepsi farklı yerlere verilmiş. Bu sorunlar için başvurularımızı yaptık ama bir sonuç alamadık. Kentsel dönüşüm beklentisi var ama kentsel dönüşümün ne olacağı belli değil. Sayın Başbakanımız bizlere Bursa'da umutlar verdi ama beklentilerimiz ortada yok. Kentsel dönüşüm ile kaç metrekareye ne kadar daire verileceği belli değil. Hep kaçak güreşiliyor. Bugüne kadar yetkililerden doyurucu bir açıklama alamadık" diye konuştu.
SAĞLIKTA EN ŞANSLI MAHALLE
Sağlık konusunda Bursa'nın en şanslı mahalle olduklarını dile getiren İlhami Ağ, "6 tane aile hekimimiz var. Hepsinden de memnunuz. 5 yıl önce mahallemizde aile hekimliği başladı. Şimdiye kadar hiçbir vatandaşımızdan aile hekimleriyle ilgili bir şikayet almadık. Aile hekimlerimizin yer sorunları var. Aile hekimliği merkezimizin de temelini attık. Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin yaptırdığı aile hekimliği merkezi ve mahalle konağı 2-3 ay içerisinde tamamlanacak. Yeni yerlerine de taşındıklarında bu sorun da ortadan kalkmış olacak" şeklinde konuştu.
BU OLMAZSA SOKAKLARDA SIKINTI ÇÖZÜLMEZ
Spor tesisleri açısından en geri kalan mahallenin Ulus Mahallesi olduğunu vurgulayan İlhami Ağ, sözlerini şöyle sürdürdü;
"Ne bir kulübümüz, ne çocuklarımızı oynatacağımız bir sahamız, ne de çocukların enerjilerini atabileceği bir yerimiz var. Mahallemizin acilen bir spor tesisine ve spor kulübüne ihtiyacımız var. Buradan tüm yetkililerimize sesleniyorum. Başbakanımız 3 çocuk istiyor, mahallemizde yaşayan her hanede en az 7-8 çocuk var. Bu çocuklar, eğitim ve spor tesisi olmayınca kötü alışkanlıklar ediniyorlar. 12-13 yaşındaki çocuklar madde bağımlılığına yönlendirildiklerini görüyoruz. Bu duruma el atılmasını istiyoruz. Acilen bir proje geliştirip çocuklarımızı bunlara yönlendirmemiz lazım. Eğer bu olmazsa sokaklarda sıkıntı olacağı kesin. Yarın ne olacağı belli değil. Çünkü bu çocukları tutabileceğimiz hiçbir yerimiz yok."
"SOKAKTAKİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İÇİN YALVARIYORUM"
Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin Emniyet Müdürlüğü ile birlikte hazırladığı bir proje olduğunu hatırlatan İlhami Ağ, "Anne-çocuk eğitimi üzerine hazırlanan projeyi biz bizzat istedik. Ama bir türlü hayata geçirilemedi. Bu projenin gerçekleşmesi için Bursa Büyükşehir Belediye Başkanımıza ve Valimize yalvarıyorum. Hazır olan bu proje biran önce hayata geçirilmeli. Bu mahallede en büyük yatırım çocuklar olacak. Çünkü çocukları sokakta olan bir millet başarılı olamaz. Eğitim olmadan sıkıntıların çözüleceğine inanmıyorum" dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2013.11.18 09:13