3 parça halinde yaklaşık 10 metrekare tuval üzerine işlenen yağlı boya Kur'an-ı Kerim sergisi yoğun ilgi görüyor
Hat sanatçısı Ziya Buyuk tarafından tuval üzerine işlenen Kur'an-ı Kerim, Ankara'da TBMM Mustafa Necati Kültür Evi'nde sergilendi.
Büyük, TBMM Mustafa Necati Kültür Evi'nde açılan sergide yaptığı konuşmada, Hamamönü'ndeki atölyesinde iki yıl boyunca günde 10 saat çalışarak tuvali tamamladığını söyledi. Eseri, Arapça bilmeden sadece harfleri tanıyarak oluşturduğunu anlatan Büyük, "Tuvalin dünyada bir benzeri daha yok" dedi.
Bir yıldan daha uzun sürede sadece ayetleri tuvale taşıyabildiğini belirten Büyük, "Kenar süslemesi 2 ay sürdü. Diğer hazırlıklarla yaklaşık 2 yılda biten bir çalışma oldu. Kur-an'ı Kerim'in tüm ayetlerini toplam genişliği 515, yüksekliği 215 santimetrelik üç parçadan oluşan tuval üzerine taşıdım" diye konuştu.
Eseri yazarken 19 fırça eskittiğini anlatan Büyük, Türkiye'nin önemli hattatlarının da kendisini ziyaret ederek kutladıklarını vurguladı. Tuvali tamamladıktan sonra Diyanet İşleri Başkanlığına gönderdiğini ve hat, nokta, hareke ve secavend bakımından incelendiğini bildiren Büyük, herhangi bir hata ve eksikliğin bulunamadığını anlattı. İncecik bir fırçayı kalem gibi kullanarak çalıştığını kaydeden Büyük, "İlkokul yıllarımdan beri resim yapıyorum. Dinimiz İslam tarihine bir eser kazandırmak amacıyla böyle bir esere imza atmak istedim. Siyah zemin üzerine beyaz yazı kullanarak renklere anlam yükledim. Beyaz yazı cahiliye döneminin karanlığında ortaya çıkan ayetlerin aydınlığını ve nurunu temsil ediyor" diye konuştu. Büyük, çalışmalarının devamını getirmek istediğini ancak desteğe ihtiyaç duyduğunu sözlerine ekledi. Sergi, 22 Aralık'a kadar, pazartesi hariç her gün ziyaret edilebilecek.ü
ARINÇ DA ZİYARET ETTİ
Sergiyi gezenler arasında Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç da vardı. Sergida bir açıklama yapan Arınç, "Bugüne kadar çok Kur'an-ı Kerim'ler, el yazmaları yapılmıştır ama bu kadar bir metrekare içerisine bu kadar göz nuruyla ilk defa tamamı bir bez üzerine çok güzel bir şekilde tamamlanmıştır. Ziya Buyuk bey, bu işi başarmış. Kendilerini tebrik ediyorum" dedi.
Bülent Arınç'ın "Size destek oldu. (Ne işin var, artık yoruldun. Bu işten vazgeç' dediği olmadı)" şeklindeki söylemi üzerine Buyuk, bir çocuğu olduğunu ve ondan biraz mahrum kaldığını ifade etti. Buna karşılık Arınç da "İnşallah bunu gördükten sonra sizi affetmişlerdir. Hayırlı olsun, tebrik ediyorum" diye konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2013.12.14 21:02